Steeds meer zien we een verschuiving naar een marketinggedreven aanpak Hoe kijk jij aan tegen de veranderingen die er momenteel gaande zijn en de komende jaren aan zitten te komen? Technologische veranderingen zijn niet de enige focus. Steeds meer zien we een verschuiving naar een marketinggedreven aanpak. Binnen Koskamp hebben we de afgelopen jaren al verschillende diensten ontwikkeld die hierop inspelen. Een groot deel van deze diensten is gebaseerd op data, zoals WESP, ons eigen Koskamp CRM, de APK-module en de marketingen formule ondersteuning. Naast de technische trainingen, bieden we bij Koskamp ook speciale trainingen aan voor receptionisten en bedrijfsvoering. Het belang van het behalen van goede resultaten (oftewel rendement) zal in de toekomst steeds groter worden. Hierbij zal het sturen op cijfers een cruciale factor worden om succesvol te blijven in deze branche. Dit is essentieel om te kunnen blijven investeren in het bedrijf en tegelijkertijd ook om te investeren in het personeel om ze te boeien en te binden. concurrentievoordeel. Ze kunnen investeren in geavanceerde technologieën en systemen, waardoor ze efficiënter kunnen werken en een hogere servicekwaliteit kunnen bieden. Bovendien kunnen ze meer investeren in opleidingen en trainingen van hun personeel, waardoor ze over hooggekwalificeerde teams beschikken. Dit stelt hen in staat om een sterke concurrentiepositie op te bouwen, waarbij ze kunnen concurreren op prijs, service en snelheid. Door hun schaalvoordeel zijn ze goed gepositioneerd om zich aan te passen aan veranderingen in de markt en voorop te blijven lopen in de branche. Hoe kunnen garages het beste inspelen op deze veranderingen? Een sterke samenwerking met hechte partners is van essentieel belang in de automotive aftermarket. Het is niet alleen belangrijk dat de grossier onderdelen kan leveren, maar dat ze ook echt toegevoegde waarde bieden aan jouw bedrijf. Samen bouwen we aan de toekomst en hebben we vertrouwen in elkaar. Dit geldt ook voor ons eigen bedrijf, want zoals het gezegde luidt: “Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder.” Het delen van data stelt ons als bedrijf in staat om een uitstekende voorraad aan te houden die perfect is afgestemd op het wagenpark van onze klant. 32
33 Online Touch Home