43

Een blik in de toekomst In de wereld van de automotive is verandering de enige constante. “We werken in een markt die voortdurend in beweging is, vol verrassingen en onvoorspelbaarheden.” Zoals iemand ooit tegen Hendrik zei: “Als je er verstand van krijgt, dan moet je ermee ophouden.” Deze uitspraak illustreert de dynamiek en uitdagingen waar autobedrijven mee te maken hebben. Nieuwe ontwikkelingen en veranderingen dienen zich voortdurend aan, maar dat is altijd al zo geweest. Het is essentieel om op tijd te schakelen en ons aan te passen aan deze nieuwe ontwikkelingen. “Een universele garage met een zekere omvang en sterke lokale aanwezigheid heeft naar mijn mening een positieve toekomst. Het is echter van cruciaal belang dat we met de (online) tijd meegaan en tegelijkertijd blijven focussen op persoonlijke service, korte communicatielijnen en kwaliteit.” vertelt Hendrik. Liewes Roden streeft ernaar om uit te groeien tot een belangrijke speler in hun regio, waar mensen terecht kunnen voor zowel jonge occasions als het onderhoud van alle merken. De focus ligt daarbij op het bieden van persoonlijke aandacht, zowel online als in onze fysieke showroom. “We willen een plek creëren waar klanten zich “Als je er verstand van krijgt, dan moet je ermee ophouden.” gewaardeerd en gehoord voelen, en waar ze kunnen vertrouwen op dienstverlening.” geeft Hendrik aan. Meer dan automaterialen Met de overname van het universele autobedrijf in 2021 door Liewes Roden, startte ook de klantrelatie met Koskamp. Een bezoek aan het hoofdkantoor veranderde het beeld dat Hendrik had van Koskamp compleet: “Toen we een bezoek brachten aan Koskamp en ontdekten wat ze allemaal doen voor autobedrijven, waren we werkelijk verbaasd.” Hendrik vervolgt: “Voorheen dachten wij dat Koskamp alleen onderdelen leverden, maar ze bieden zoveel meer.” Door het ruime ondersteuning, aanbod van diensten en is Koskamp een belangrijke partner geworden voor Liewes Roden. “Ze zijn echt een zeer grote meerwaarde en bieden heel veel diensten aan die je als autobedrijf zeker moet aanpakken. Denk dan aan mobiliteitsgarantie, online marketing en opleidingen. ” vertelt Hendrik tot slot. hoogwaardige 43

44 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication