19

altijd zo’n 40 tot 50 EV’s op voorraad,” vertelt Gerben. “Klanten die bij ons komen, weten dat we gespecialiseerd zijn in EV’s. Dat geeft vertrouwen. EV’s vergen misschien minder onderhoud dan brandstofauto’s, maar dat betekent niet dat er geen omzet gegenereerd wordt. Wij hebben het voordeel dat we ons reguliere werkaanbod beter kunnen sturen, doordat niet elke EV bij verkoop een (enorme) beurt moet hebben. Ze komen nagenoeg niet terug voor garantiewerkzaamheden, wat betekent dat we veel meer extern kunnen factureren en nagenoeg geen interne garantiekosten hebben.” De opkomst van EV’s Het team van Auto Egberts volgt de ontwikkelingen binnen de EV-markt op de voet. Met de opkomst van snellere laadtijden en verbeterde technologie zien ze een continue toename in de vraag naar EV’s, vooral bij particuliere klanten. “Elke dag verkopen we minstens één EV,” zegt Gerben. “Ik werk al 25 jaar in de automotive, en de opkomst van EV’s is een van de grootste veranderingen die ik heb meegemaakt. Dieselauto’s zie je bijna niet meer; het is nu vooral EV’s en hybride voertuigen die domineren. Veel klanten ruilen hun oudere één-fase EV in voor een model met drie fasen dat sneller oplaadt. Deze ontwikkelingen zorgen voor een enthousiaste sfeer, zowel bij ons als bij onze klanten.” Een belangrijke nieuwe partner: Koskamp De samenwerking met Koskamp is pas dit jaar begonnen, maar heeft nu al een positieve impact op Auto Egberts. “Het vinden van een toeleverancier was die essentieel,” aansluit aldus bij onze Gerben. “Na filosofie enkele gesprekken en een bezoek aan Den Ham wisten we dat Koskamp de juiste partner was. Hun brede organisatie biedt ons ondersteunende diensten zoals trainingen, marketing en ondersteuning op HR-gebied. Samenwerking in de hele keten is voor ons de sleutel om de huidige en toekomstige markt goed te kunnen bedienen.” Klaar voor de toekomst Wat de toekomst betreft, ziet Auto Egberts nog volop kansen. De overheid wil de adoptie van EV’s stimuleren door brandstofauto’s zwaarder te belasten, wat de Total Cost of Ownership (TCO) van EV’s steeds aantrekkelijker maakt. “Voor ons betekent dit dat we blijven investeren in scholing en meegaan met de marktontwikkelingen,” besluit Gerben. “We zijn klaar voor de toekomst, mede dankzij onze samenwerking met Koskamp.” “We zijn klaar voor de toekomst onze samenwerking met Koskamp.“ , mede dankzij 19

20 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication