Carla Nijland - Koskamp Opleidingen ACHTER DE SCHERMEN BIJ KOSKAMP OPLEIDINGEN Van klantcontact tot administratieve taken, Carla Nijland speelt een sleutelrol in het organiseren en coördineren van de trainingen en opleidingen. Ze geeft ons een inkijkje in hoe het er dagelijks aan toe gaat bij Koskamp Opleidingen en hoe de samenwerking binnen het team is gestructureerd om klanten de beste ondersteuning te bieden. Bij Koskamp Opleidingen draait het allemaal om klantcommunicatie en het onderhouden van goede relaties. “Ik onderhoud regelmatig contact met bestaande klanten over ons aanbod aan trainingen, opleidingen en workshops,” vertelt Carla. Deze communicatie verloopt zowel telefonisch als via e-mail, waarbij Carla vragen over producten en diensten beantwoordt en potentiële deelnemers benadert voor trainingen en workshops zoals F-gassen, NEN-9140 en commerciële trainingen. Een belangrijk onderdeel van Carla’s werk is de opvolging na trainingen en informatieavonden. “Zo bel 28 ik monteurs op die bij ons in Arnhem, Assen of Kampen technische trainingen hebben gevolgd. Dit versterkt niet alleen de band tussen Koskamp en de monteurs, maar laat hen ook voelen dat ze worden gewaardeerd,” aldus Carla. Tijdens deze gesprekken ontstaan soms interessante uitwisselingen. “Tijdens een gesprek met een monteur over elektrische auto’s vroeg ik hem naar zijn mening, waarop hij lachend antwoordde: ‘Ik ben gekker op vrouwen dan op elektrische auto’s.’ Hoewel hij er persoonlijk geen fan van was, erkende hij wel de ontwikkelingen in zijn vakgebied.”
29 Online Touch Home