Bestuursverslag KS Fectio 2018 | Kwaliteit In januari 2019 heeft elke school een stakeholderanalyse waarin de directeur een gesprek heeft met enkele medewerkers en ouders van de school. Onder leiding van een medewerker van Beekveld en Terpstra worden de resultaten geanalyseerd en een keuze gemaakt van enkele thema’s die in 2019 en 2020 specifieke aandacht gaan krijgen. Ook de bestuurlijke analyse volgt in 2019 (februari). In de tevredenheidsmeting zijn vragen opgenomen over talentontwikkeling. Deze vragen zijn gesteld aan management, medewerkers en ouders. In de stakeholderanalyses zullen de resultaten op deze vragen besproken worden. Profilering Eind juni 2018 werd de nieuwe website van Fectio openbaar. Met het nieuwe logo en de nieuwe kleuren van Fectio is de website opgefrist. De teksten zijn geactualiseerd en op meerdere plaatsen wordt verwezen naar beleidsstukken die via een link bereikbaar zijn. De vacaturepagina wordt vanuit de scholen veel gebruikt. De nieuwspagina vraagt nog aandacht, er komen te weinig nieuwe berichten op en de scholen hebben hierin nog geen duidelijke plek. Daar ligt een ontwikkelpunt voor 2019. Meerdere scholen hebben hun website vernieuwd. We zien steeds meer dat de website de belangrijkste plek van informatievoorziening is voor nieuwe ouders. Op de site van elke school is specifiek aandacht voor het profiel van de school zodat ouders vanuit die informatie weten wat voor soort school zij gaan bezoeken. We hebben niet onderzocht of de omgeving van elke school nu bekend is met het profiel. We hebben er vooral voor gekozen te investeren in profilering. Tien scholen hebben hun schoolgids uit PO Vensters gegenereerd. Dit Venster is voor ouders bereikbaar vanuit de website www. scholenopdekaart.nl. Door het actueel houden van de teksten in dit Venster is het eenvoudig een actuele schoolgids te downloaden. Tevens zijn voor ouders via de genoemde website actuele cijfers over de school beschikbaar. In 2019 zullen alle scholen de schoolgids via Vensters genereren. 25