Jaarverslag KS Fecti o 2019 | Jaarrekening Wij hebben de andere informati e gelezen en hebben op basis van onze kennis en ons begrip, verkregen vanuit de jaarorm Wi e o rekeningcontrole of anderszins, overwogen of de andere informati e materiële afwijkingen bevat. Met onze werkzaamheden hebben wij voldaan aan de vereisten in de Regeling jaarverslaggeving onderwijs, paragraaf ‘2.2.2. Bestuursverslag’ van het Onderwijsaccountantsprotocol OCW 2019 en de Nederlandse Standaard 720. Deze werkzaamheden hebben niet dezelfde diepgang als onze controlewerkzaamheden bij de jaarrekening. 2.2. Het bestuur is verantwoordelijk ou gegevens in overeenstem CC. Beschrijving van verantwoordelijkheden met betrekking tot de jaarrekening elijk voor het opstellen van de andere informati e, waaronder het bestuursverslag en de overige enstemming met de Regeling jaarverslaggeving onderwijs en de overige OCW wet- en regelgeving. Verantwoordelijkheden van het college van bestuur en de raad van toezicht voor de jaarrekening Het college van bestuur is verantwoordelijk voor het opmaken en getrouw weergeven van de jaarrekening, in overeenstemming met de Regeling jaarverslaggeving onderwijs. Het college van bestuur is ook verantwoordelijk voor het rechtmati g tot stand komen van de in de jaarrekening verantwoorde baten en lasten alsmede de balansmutati es, in overeenstemming met de in de relevante wet- en regelgeving opgenomen bepalingen. In dit kader is het college van bestuur tevens verantwoordelijk voor een zodanige interne beheersing die het college van bestuur noodzakelijk acht om het opmaken van de jaarrekening en de naleving van die relevante wet- en regelgeving mogelijk te maken zonder afwijkingen van materieel belang als gevolg van fouten of fraude. Bij het opmaken van de jaarrekening moet het college van bestuur afwegen of de onderwijsinstelling in staat is om haar acti viteiten in conti nuïteit voort te zett en. Op grond van het genoemde verslaggevingsstelsel moet het college van bestuur de jaarrekening opmaken op basis van de conti nuïteitsveronderstelling, tenzij het college van bestuur het voornemen heeft om de onderwijsinstelling te liquideren of de acti viteiten te beëindigen of als beëindiging het enige realisti sche alternati ef is. Het college van bestuur moet gebeurtenissen en omstandigheden waardoor gerede twijfel zou kunnen bestaan of de onderwijsinstelling haar acti viteiten in conti nuïteit kan voortzett en, toelichten in de jaarrekening. De raad van toezicht is verantwoordelijk voor het uitoefenen van toezicht op het proces van fi nanciële verslaggeving van de onderwijsinstelling. Onze verantwoordelijkheden voor de controle van de jaarrekening Onze verantwoordelijkheid is het zodanig plannen en uitvoeren van een controleopdracht dat wij daarmee voldoende en geschikte controle-informati e verkrijgen voor het door ons af te geven oordeel. Onze controle is uitgevoerd met een hoge mate maar geen absolute mate van zekerheid waardoor het mogelijk is dat wij ti jdens onze controle niet alle materiële fouten en fraude ontdekken. 70 Afwijkingen kunnen ontstaan als gevolg van fraude of fouten en zijn materieel indien redelijkerwijs kan worden verwacht dat deze, afzonderlijk of gezamenlijk, van invloed kunnen zijn op de economische beslissingen die gebruikers op basis van deze jaarrekening nemen. De materialiteit beïnvloedt de aard, ti ming en omvang van onze controlewerkzaamheden en de evaluati e van het eff ect van onderkende afwijkingen op ons oordeell Een meer gedetailleerde beschrijving van onze verantwoordelijkheden is opgenomen bijlag bij olerklaring. Zoetermeer, 23 juni 2020 Astrium Onderwijsaccountants B.V. Was getekend, A. van der Have MSc RA