Duizenden donateurs helpen weidevogels Via ons blad deden we een oproep voor een donatie voor het Weidevogelfonds. Dat leverde maar liefst € 63.000 op. Onze boswachters konden daarmee aan de slag in onze weidevogelgebieden. In de Zand- en Eilandspolder komen elektrische rasters om vossen op afstand te houden. In de Middelpolder bij Amstelveen en de Braakpolder (foto) bij Aartswoud installeren we waterpompen op zonnepanelen waarmee we greppels gaan vernatten zodat er veel voedsel is voor volwassen vogels en hun jongen. In de Kolk van Dussen en Polder Westerveer leggen we ook natte greppels aan. Rond Fort K'IJK verhogen we het waterpeil. In meerdere natuurgebieden vlakken we slootkanten af zodat weidevogelpullen makkelijker voedsel kunnen vinden en van het ene perceel naar het andere kunnen zwemmen. In de Eilandspolder herstellen we De Domp dé slaapplaats en plas-drasgebied voor grutto's. 11