Drukke Beschermersdag in Westfriesland Onze boswachters zijn altijd druk met het optimaliseren van de leefomstandigheden van planten en dieren. Vaak lukt dat. Om al dat mooie werk te laten zien aan de mensen die dat mede mogelijk maken, onze Beschermers, organiseren we voor hen speciale dagen. Zo was er op 19 mei 2019 een dag in Westfriesland. Wij ontvingen zo’n 400 Beschermers. Uitvalsbasis was het Rundveemuseum in Aartswoud. Vanaf daar fietsten en wandelden de deelnemers door de Weelpolder, Braakpolder, Kolk van Dussen en eventueel ook Waterberging Twisk. Langs de route vertelden de boswachters en vrijwilligers over de natuursuccessen en verdere plannen voor deze regio. Mensen genoten van de vele weidevogels en luisterden naar verhalen over de archeologische waarden van het gebied. Kinderen deden enthousiast mee met het zoeken naar waterbeestjes in een schone en een minder schone sloot. Zeer tevreden keerden de mensen terug bij het museum. 38