Oudste pand Buitenplaats Leyduin weer in gebruik Het monumentale Juffershuis op Buitenplaats Leyduin was gedurende een jaar ingepakt in bouwdoek voor een grootschalige restauratie. Maar op 23 maart kon gedeputeerde Jack van der Hoek het pand weer openen als Gasterij Leyduin. Sindsdien hebben enkele duizenden bezoekers kunnen genieten van deze plek met heerlijke hapjes en drankjes. Er is zelfs een kleine winkel vol snuisterijen en heerlijkheden. Voorheen was het Juffershuis woonhuis en daardoor niet publiekelijk toegankelijk. De restauratie was financieel mogelijk dankzij de Provincie Noord-Holland, Nationale Postcode Loterij, fondsen, onze Beschermers en andere particulieren. Als dank nodigden we alle financiers uit om met eigen ogen te zien wat er met hun geld gebeurd is en om kennis te maken met de nieuwe uitbater. Op de foto v.l.n.r. directeur Ernest Briët, Juffer 'Elly Dorhout Mees’ en gedeputeerde Jack van der Hoek.