DE VERTROUWENSPERSOON Trainers met in totaal 50 jaar dagelijkse ervaring als vertrouwenspersoon en/of klachtonderzoeker binnen alle denkbare branches (Recente)Casuïstiek altijd uit eigen praktijk Integrale benadering van integriteit binnen organisaties Diverse cursussen en trainingen geaccrediteerd door LVvV én Mediatorsfederatie Nederland QUOTES VAN DEELNEMERS ‘Wat een levensecht rollenspel! Ik leefde me zo in dat het zweet in mijn handen stond’ ‘Prettig dat je niet de hele tijd van die trainerstrucjes doet. Daardoor voel ik me serieuzer genomen’ ‘Meestal ben ik doodop na een training, maar nu kwam ik juist met extra energie thuis’ ‘Is het al 15:00 uur? De dag vliegt om!’ MAATWERK Alle trainingen en cursussen verzorgen wij met plezier in-company Ervaring met trainingen in de Engelse taal en/of in internationale context De LVvV heeft de opleiders verzocht na te denken over een creatief en vernieuwend pakket in het kader van bij- en nascholingen voor gecertificeerde vertrouwenspersonen. En dat is bij De Vertrouwenspersoon niet tegen dovemansoren gezegd! Wij zijn meteen aan de slag gegaan en hebben trainingen ontwikkeld die inspelen op situaties uit het leven gegrepen van de vertrouwenspersoon: ‘boeiend presenteren’, door drs. Adélka Vendl ‘morele oordeelsvorming’. Een gestructureerde methode die je kan helpen bij het nemen van moeilijke beslissingen. Daarnaast goed bruikbaar als intervisietechniek ‘professioneel omgaan met agressie’. Om goed beslagen ten ijs te komen als het een keer écht spannend wordt Basiscursus Klachtencommissie Ongewenst Gedrag. Een uitstekende basis voor leden, voorzitters en secretarissen van formele klachtencommissies. Geaccrediteerd voor maar liefst 21 PE-punten! Het zijn stuk voor stuk trainingen waarvan wij durven te stellen, dat deze doorspekt zijn met voor vertrouwenspersonen herkenbare situaties en casuïstiek. We denken dan ook dat onze trainingen zullen inspireren en zullen bijdragen aan een professionele uitoefening van de functie van vertrouwenspersoon. En wanneer je eens iets anders wilt proberen ten aanzien van de wijze waarop je de gesprekken met melders voert, dan spreekt wellicht de ééndaagse training ‘Provocatieve gesprekstechniek’ van drs. Adelka Vendl je aan. Vertrouwenspersonen kunnen meerdere gesprekstechnieken inzetten. Al snel wordt daarbij het zwaartepunt bij empathie gelegd. De inzet van provocatieve gesprekstechniek ligt, op het eerste gezicht, minder voor de hand. Toch kan kennis van die techniek vertrouwenspersoon helpen zowel de melder als de opdrachtgever een spiegel voor te houden, wat kan helpen bij het doorbreken van ‘vastgeroeste’ situaties. Het is verrassend en verfrissend, zeker als dit met een glimlach en vanuit een respectvolle grondhouding gebeurt. Vanzelfsprekend zijn alle aangeboden trainingen geaccrediteerd door de LVvV. Neem snel eens een kijkje op onze website www.devertrouwenspersoon.nl, wellicht zit er iets voor je bij!
47 Online Touch Home