13

bekijken we ter plaatse wat we kunnen doen en waar we de bordjes zullen plaatsen. Omdat we gekozen hebben voor afzonderlijke routes, krijgen we heel wat fietskilometers in de benen. Door het streven naar de onmogelijke uitzettersperfectie herhalen we dit ritueel nog een aantal keren. Foefen klaar Iedere opdracht wordt nu omgezet in een situatieschets. Daarin kleuren we de routecontroles en de te plaatsen bordjes. Op die manier kunnen we zien of de opdracht in die situatie ook zo kan worden uitgevoerd als we denken. Het tekenen mag dan wel wat werk geven, het is leuk om te doen en zal blijken een goede basis te zijn voor het daadwerkelijk uitzetten van de rit. Aan de computer gekluisterd, typen we de route opdrachten en maken dat ook qua vorm netjes in orde. Ook hier blijkt dat secuur werken een noodzaak is. Punten, komma’s en hoofdletters zijn minstens net zo belangrijk als nummering en opdrachten als rechts en links. We prijzen ons voor de zoveelste keer gelukkig dat we het werkje samen doen, want vertrouwen is goed, maar controle is beter. Opdrachten voor A, B en C klasse worden niet meer door elkaar gebruikt, nummering loopt vloeiend en Tiepvauten worden gelukkig hersteld. Routeopdrachten klaar Met Rinus en Sylvia van Stee wordt afgesproken en zij offeren een deel van hun vrije dag op om onze verzinsels op juistheid te controleren en aan het reglement te toetsen. Controle klaar Nu kunnen we de juiste bordjes gaan maken. Van Baertweg tot Obelix worden ze uitgeprint en tot bordje gefabriceerd. Het knutselwerk maakt onze garage tot werkplaats en buren komen nieuwsgierig kijken en vragen welke wegen er worden afgezet voor dit evenement…. Op de bekende oranje velletjes worden routecontroles geprint en bevestigd. Samen met de bestaande bordjes met ritpijlen, Ede, Inrit, P en uiteraard DLW worden ze op volgorde van de rit weggezet. Bordjes klaar 14

14 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication