Na de start gaan we op pad en staan ergens op de A-klasse route te kijken. Plots zien we een deelnemer in de C-klasse …..en nog een …..en nog een. Hoe kan dat nu? Die horen hier niet te komen. De opdracht was immers “voor twee windzakken rechts”. En die opdracht was kilometers terug al duidelijk uit te voeren. Nooit als foef bedoeld, maar om eens iets anders te doen dan de afgezaagde opdracht : “eerste weg rechts”. Ons inziens was het bord met de windzakken van de Jan Raas route duidelijk zichtbaar en veel leuker. Ook geen opvanger geplaatst, want hier rijdt niemand verkeerd, toch? Met een van de bewuste C-klassers terug gereden naar het bordje en aangewezen. Reactie: “Ohhh die!” Yep.. die. We rijden nog naar een aantal markante punten in de rit om te zien hoe iedereen aan het “genieten” is van onze foefen en rijden dan door naar de finish. Met de rekenkamer spreken we over een paar heikele punten. Ook wij hebben niet alles goed gedaan, maar door een enkele RC van fout naar goed of omgekeerd te zetten is het meeste leed geleden. Wij leren hier ook veel van en prijzen ons gelukkig met onze rekenkamer, waar mensen zitten die het reglement goed kunnen toepassen en ook uitstekend kunnen uitleggen. Uit de rekenstroken blijkt dat deelnemers met de ene opdracht meer moeite hebben dan met de andere. In een volgend artikel komen we op een paar van de moeilijkere opdrachten terug. Van een aantal deelnemers krijgen we response. Het was geen eenvoudige rit, best veel foefen, maar wel een hele leuke rit. Natuurlijk horen we ook 16
16 Online Touch Home