16

Waar gaan we de fout in? Na de rit kijk je snel welke fouten je hebt gemaakt, maar hoe zit het met de rest. Waar worden de meeste fouten gemaakt. We hebben deze keer gekeken naar verrichtingen in de C-klasse tijdens de WITTE RAAF rit. Vooral goed lezen Het loont de tijd, om de opdrachten te lezen en ook letterlijk te nemen. Maar ook stil te staan bij teksten die als oriënteringspunt dienen.  Van de 17 deelnemers hadden 11 de eerste opdracht: 1. voor “INRIT” L fout. Op het uitgereikte opdrachtenformulier stond dat borden met de tekst INRIT als niet aanwezig moesten worden beschouwd. (Zo is ook in ons reglement bepaald dat doodlopende wegen niet aanwezig zijn.) Dat betekent dat je die opdracht niet kunt uitvoeren.  Door rechtdoor te rijden ging 70% in de fout bij opdracht 8. na “SLUIS DE PIET” 1e weg R. Buiten deze tekst stonden er ook pijlen op het bord, maar dat zijn geen leestekens en hoeven niet in de opdracht te worden vermeld. Dus uitvoeren door rechtsaf te gaan.  Meer dan de helft kreeg strafpunten bij opdracht 19. Na “100 m” VRW R. Om een oriënteringspunt als tekst waar te nemen moet deze in de routeopdracht in hoofdletters en tussen aanhalingstekens vermeld staan. In dit geval dus ook de M.  Opdracht 36 werd door 70% niet doorzien. 36. Na “I5O M” L. De cijfer 1 was hoofdletter i en cijfer 0 was letter O. Persoonlijk vind ik dit een flauwe foef. Ik heb wel een paar keer moeten kijken naar zowel de opdracht als de uitleg voordat ik het onderscheid kon maken. Natuurlijk 17

17 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication