De Wjukken is het goede doel bij het aansluiten van glasvezelkabel. Indien er voldoende huizen zich aanmelden voor deze aansluiting en bij een van de twee profiders die meedoen met deze actie, dan krijgt de Wjukken voor elke nieuwe abonnee € 50 euro op de rekening bijgeschreven. Dit kan echt een mooi bedrag worden. Wij zijn dan ook dankbaar dat DMS aan de Wjukken heeft gedacht. Ook de Wjukken wordt geconfronteerd met hogere energieprijzen. We hebben een variabel contract en deze koude maanden zijn we maandelijks al vele honderden euros kwijt. Dat zal zeker zijn effect hebben op het resultaat van 2022. De Rabobank zal bij een aantal maatschappelijke gebouwen 50% van de kosten voor het plaatsen van zonnepanelen vergoeden. Hiervoor heeft de Wjukken zich ook kandidaat gesteld. Wij zijn genomineerd. op 18 april weten wij of we in aanmerking komen voor deze bijdrage. Dit betekent wel dat binnen 1 jaar deze panelen moeten worden geplaatst. We hebben bewust deze kans niet voorbij laten gaan, terwijl we ook weten dat er op zeer korte termijn een projectplan moet worden opgesteld. In 2021 is in ieder geval wel bepaald dat het dak deze belasting kan hebben. Het is sowieso de bedoeling dat we op zonne energie overgaan. als de donatie van de Rabobank ons niet gegund wordt, dan hebben we een beetje meer tijd voor het schrijven van het plan en het aanvragen van subsidies. Er bestaat een mogelijkheid dat het dak ook op andere wijze nog moet worden aangepast nl. het plein vóór de Wjukken is door de gemeente opnieuw ingericht. het is prachtig geworden. Er is een soort van terras gecreëerd. Hiervoor is ook voor 2022 een terrasvergunning aangevraagd. Bij de derde tender is subsidie aangevraagd voor het aanpassen van De kelder. Deze subsidie is toegekend en inmiddels ook ontvangen. Ook van het Oranjefonds is een toezegging ontvangen als wel van DMS. We hopen dat het de Wjukken zelf zo min mogelijk geld gaat kosten. In de begroting is wel rekening gehouden met een bijdrage vanuit de onderhoudsreserve. De jeugd is inmiddels gestart met de ontmanteling van De kelder. Het wachten is nu op Kobus, de leverancier die de verwarming, ventilatie en verlichting zal aanpassen. hierna kunnen ze verder gaan met het schilderwerk en het opnieuw inrichten van De kelder.. Eindelijk weer een ruimte voor de jeugd die tegemoetkomt aan de wensen van deze tijd. De verwarming zorgt nu ook regelmatig voor problemen vooral de regeling. We hebben de installateur opdracht gegeven om aanpassingen uit te voeren aan de verwarming en de regeling. Hierbij wordt rekening gehouden met eventuele mogelijkheden van elektrische verwarming. Het plan Boppeslach is voortvarend van start gegaan in 2022. Het lijkt erop dat in 2022 het volledige plan uitgevoerd kan worden. Dat is uiteraard een fantastisch resultaat. Wil je hier goed van op de hoogte blijven, volg dan vooral de website! Vragen?