Commerciële vaardigheden voor engineers Sleutel voor een succesvolle samenwerking Geregeld contact hebben met klanten zorgt ervoor dat u beter op de hoogte bent van wat er bij hen speelt. De bedrijfsinterne training Commerciële vaardigheden voor engineers zorgt ervoor dat engineers meer klantsignalen oppakken en leert hen daar handig op in te spelen. Hierdoor kan uw organisatie beter antwoord geven op de klantwensen en -behoeftes en commercieel meer bereiken. • Verhoog de commerciële kracht van uw organisatie • Begrijp de signalen van de klant beter • Speel beter in op de signalen van de klant User (Service) engineers en engineers die regelmatig klantcontacten hebben en commercieel sterker willen zijn briefcase HBO Clock Indicatie duur: 1,5 dagbijeenkomst Graduation-Cap BOOK-OPEN Syllabus Bewijs van deelname Programma Tijdens deze training staan onder andere de volgende commerciële vaardigheden centraal: • Beter klantbehoeften en wensen herkennen • Goede vragen leren stellen (open en gesloten vragen) • Durven door te vragen en doorgronden (klanten echt begrijpen) • Beter inspelen op de signalen van de klant die de (service) engineer hoort en ziet. Met als doel van meer toegevoegde waarde zijn voor de klanten waar uw organisatie voor werkt. • Meer commerciële slagkracht • Klantsignalen en -behoeften (h)erkennen • Helderheid krijgen en goede vragen stellen • Structuur in vraagstelling om behoeften te achterhalen • Inleven in de problemen van de klant Tijdens deze training van 1,5 dag gaan de deelnemers aan de slag met praktische situaties. Dat kan door een aantal cases te oefenen of het oefenen met uw concrete situatie(s) bij de klant waar u voor werkt. Hierbij worden onder andere rollenspellen gebruikt en groepsdiscussies. Duur Indicatie duur: 1,5 dagbijeenkomst Bedrijfsintern Deze training wordt alleen verzorgd als bedrijfsinterne training voor u op maat. Samen met u analyseert onze opleidingsmanager uw situatie en inventariseert uw leerwensen. Op basis van deze situatie wordt een vrijblijvend voorstel gemaakt. Uw trainer Stefan van Happen Stefan heeft een technische achtergrond en snapt technici vaak beter dan menig ander commerciële trainer. Tijdens deze training zal hij met een beetje theorie vooral pragmatisch aan de slag gaan. Oefeningen en discussies zullen veelvuldig voorkomen. Door meer goede vragen te stellen en meer door te vragen wordt u commercieel sterker. Daarmee helpt deze training om uw klanten perfect te kunnen helpen omdat u door deze training als geen ander begrijpt wat de klantbehoeften zijn. Kijk voor meer informatie en eenvoudig aanmelden op www.mikrocentrum.nl Vakgebied Leiderschap, communicatie en persoonlijke effectiviteit 104
107 Online Touch Home