50

Themabijeenkomsten De grootste bloeiperiode van themadagen was tussen 1993 en 2007, toen internet nog minder gangbaar was. In het afgelopen decennium is veel veranderd. Informatie kan snel en eenvoudig worden verkregen via internet. Bedrijven worden kritischer over de inhoud en de onderwerpen van themabijeenkomsten en denken extra na voordat ze daarop intekenen. Er is ook veel meer aanbod, bijvoorbeeld van brancheverenigingen, kennisinstellingen en overheidsinstanties, met bijeenkomsten die vaak gratis toegankelijk zijn. Ook commerciële bedrijven organiseren steeds vaker gratis evenementen voor hun klanten. Desondanks blijven themadagen bij uitstek een interessant instrument om nieuwe technologische ontwikkelingen, procesinnovaties en marktontwikkelingen onder de aandacht te brengen. De uitdaging voor de toekomst is om nieuwe concepten te ontwikkelen met een hoge kwaliteit en met de juiste onderwerpen, waar voldoende vraag naar is en die voldoende onderscheidend zijn ten opzichte van andere concurrerende evenementen. Omzetontwikkeling themabijeenkomsten 1985 50 1990 2000 2010 2017

51 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication