6

DE MSC’er kersteditie verbonden.” Een andere belangrijke stap die gezet is, is de aanschaf van het nieuwe meer dan zes vierkante meter grote ledscorebord langs het hoofdveld. “Een hele investering, maar zeker de moeite waard. Weer een upgrade van onze al mooie accommodatie en een meerwaarde voor de sponsors.” Het nieuwe led-scorebord. Niet alleen is de tussenstand goed te zien, ook is het bijna zes vierkante meter grote scherm een prachtig platform voor adverteerders. keer in één seizoen) en promoveert naar de 3de divisie. Belangrijker echter is de groei van de vereniging. Het besluit om naar de zaterdag als belangrijke speeldag te verhuizen, legt MSC geen windeieren. Het aantal seniorenteams op zaterdag groeit. Van vier in 2020, naar zes in 2021, naar zeven dit seizoen. En dan zijn er ook nog twee recreatie-elftallen die in de zondagcompetitie spelen. “Ongekend en het bewijs dat het bestuur het juiste besluit heeft genomen. MSC is op dit moment qua senioren de grootste van Meppel”, zo zegt Jonkers, die sinds 1979 lid is van de vereniging, met gepaste trots. KNVB-certificering De vereniging is ondertussen in rustiger vaarwater beland. De groei zet gestaag door, zowel bij de jeugd als bij de senioren. De twee jaar geleden als hoofd opleidingen aangestelde Marco de Grip speelt daarbij een belangrijke rol. “Alles is in beweging, met Marco als aanjager. Hij wordt gesteund door een actieve en kundige jeugdcommissie. Samen werken ze hard aan de certificering Lokale jeugdopleiding binnen het KNVB Kwaliteit & Performance Programma. Als dat lukt, zou het geweldig zijn. Daarnaast hebben we natuurlijk ook de samenwerking met SC Heerenveen weer opgepakt. Dat betekent onder meer dat onze trainers een beroep kunnen doen op de kennis en kunde van de eredivisionist.” Hoofdsponsor Ook op commercieel gebied zijn bij MSC de laatste jaren belangrijke stappen gezet. Na het vertrek van Amslod kwam de vereniging zonder hoofdsponsor te zitten. Daartegenover werd wel Albert Heijn Elzinga gepresenteerd als hoofdsponsor van de jeugdafdeling. In samenwerking met uitzendorganisatie Unie-Pool en Hogenkamp Advocaten werd de jeugd in nieuwe, uniforme kleding gestoken. Van Ukkie tot JO19-speler: iedereen ziet er bij MSC nu hetzelfde uit. De uitstraling van de vereniging is daardoor geweldig. Nieuwe shirts en nieuwe trainingspakken. En dat gaan we komende zomer herhalen. En sinds het begin van dit seizoen is Unie-Pool de nieuwe hoofdsponsor van MSC. GroenOpgewekt Zonne-energie en InterStage BV zijn de shirtsponsors en Eetcafé De Beurs is de vervoersponsor. “Ik ben erg blij dat zulke gerenommeerde bedrijven zich aan onze vereniging hebben 6 Samenwerken Wat de toekomst MSC gaat brengen? Zonen Niek en Mart beginnen te lachen. Zij zijn niet anders gewend dan met hun vrienden van Alcides en FC Meppel dingen samen te doen. Wat dat betreft hebben zij een vader die met z’n tijd meegaat, want ook een doorgewinterde MSC’er als Arjan Jonkers is er groot voorstander van om in de toekomst de voetbalverenigingen in Meppel nog meer te laten samenwerken en zelfs samen te voegen tot één grote vereniging. “Daar hebben wij ons als MSC de laatste jaren ook hard voor gemaakt.” Dat de gesprekken nu stilliggen is volgens de voorzitter van MSC, die onlangs aankondigde zich volgend jaar voor nog een periode van drie jaar verkiesbaar te stellen, logisch. “De gemeente Meppel is aan zet. Om verdere plannen uit te werken, moet er qua accommodatie snel een stip op de horizon worden gezet. Wil Goede afspiegeling Op bestuurlijk vlak is het eveneens rustig bij MSC. Op twee vacatures na, zijn sinds de in november gehouden algemene ledenvergadering alle bestuursposten bezet. “Vicevoorzitter Bart Kattenberg is nu nog voorzitter van de jeugdafdeling en zelf heb ik accommodatiezaken in mijn portefeuille. En wanneer ik nu naar het bestuur kijk, dan is dat een goede afspiegeling van de vereniging. Met een twintiger, twee dertigers, een veertiger en vier vijftigers, waaronder twee vrouwen. Een mooie, enthousiaste club met veel kennis en kunde in huis.”

7 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication