17

2.2 AMBITIE Onze ambitie voor de aankomende beleidsperiode: 1 EEN STERKER MUSEAAL PROFIEL Het Museon heeft in de afgelopen jaren een nieuwe koers ingezet. Mondiale thema’s hebben nu een centrale rol in onze programmering. De komende jaren scherpen wij dit profiel verder aan, wat gevolgen heeft voor zowel de vaste tentoonstelling, onze collectie als ons educatieve programma. Als landelijk bekende museale attractie dragen wij steeds meer bij aan de aantrekkingskracht van Den Haag als bestemming voor toeristen en dagjesmensen. 2 EEN RELEVANTE EN SPANNENDE PROGRAMMERING Een krachtige en herkenbare programmering rondom thema’s die grote groepen uit de samenleving aanspreken en die daarnaast meerwaarde voor het onderwijs biedt. 3 EEN GROTER EN INCLUSIEVER BEREIK Wij vergroten onze bezoekersaantallen. Als resultaat van een inclusieve programmering waarin veelstemmigheid vanzelfsprekend is, vormen onze bezoekers bovendien een afspiegeling van de samenleving. 4 EEN STERK NETWERK Een scherper museaal profiel, een groter bereik en een relevante en spannende programmering: om dat te bereiken hebben wij een sterk netwerk nodig. Daarom investeren wij komende jaren veel in onze relaties met de bestaande stakeholders, bedrijven, maatschappelijke organisaties en NGO’s. 5 EEN ORGANISATIE DIE IS TOEGESNEDEN OP DE PROGRAMMERING Wij werken aan een verdere professionalisering van de organisatie, waarbinnen de verantwoordelijkheden voor de programmering duidelijk zijn belegd, medewerkers zich betrokken voelen en zo nodig dankzij bijscholing op hun taken zijn toegerust. 6 EEN VERSTERKING VAN DE FINANCIËLE BASIS Wij vergroten onze eigen inkomsten en gaan nieuwe partnerschappen aan. Als deze doelstellingen worden gehaald, wordt het Museon in 2024 herkend en erkend als een autoriteit op het gebied van mondiale thema’s en museumeducatie. Het leidt bovendien tot een toename van het aantal bezoekers, de klanttevredenheid en van de naamsbekendheid van het Museon. Uitgedrukt in cijfers: 2018 Aantal bezoekers waarvan scholieren waarvan via zakelijke verhuringen waarvan via outreach Gemiddelde entreeprijs Eigen inkomsten Bezoekerstevredenheid Net promoter score Nationale bekendheid Provinciale bekendheid 2024 179.986 240.000 32.503 8.000 50.000 20.000 17.500 € 6,24 26 % 8,1 41 % 36 % 49 % 30.000 € 7,15 30 % 8,4 46 % 55 % 65 % 24 24 Leerlingen Voortgezet Onderwijs doen de One Planet toer Bedrijfsplan 2020 – 2024 17

18 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication