3

6 7 Doel 1 Versterking van het museale profiel Tentoonstellingen Museumeducatie als een authentieke ervaring Collectie in een museum over actuele thema’s Doel 2 Een relevante en spannende programmering Programmering rond de tentoonstellingen Speciale programma’s gericht op het bevorderen van inclusiviteit Educatieve vernieuwing Museon op locatie Doel 3 Een groter en inclusiever bereik De buitenwereld spreekt mee Accenten in marketing Communicatiestrategie 29 26 20 Doel 4 Een sterk netwerk SDG House Haagse samenwerking Uitwisseling van kennis 8 34 6 Powergirls Reizen in de Ruimte 7 Hoe ziet jouw Stad van de Toekomst eruit? 8 Doel 5 Een organisatie toegesneden op de programmering Programma-organisatie Personeel Vrienden en vrijwilligers Gebouw en faciliteiten 36 Hoe kunnen wij samen de klimaatproblematiek aanpakken? Doel 6 40 Versterking van de financiële basis Meer inkomsten uit entree en activiteiten Bevorderen van het aantal verhuringen Verhuur van tentoonstellingen Fondsen en sponsors Uit het lopende budget Noodzakelijk project: kwaliteitsslag collectiebeheer Management summary 43 Bedrijfsplan 2020 – 2024 3

4 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication