5

10 Het resultaat: meer bezoekers, een diverser publiek en een gezonde financiele basis 11 12 DIVERS PUBLIEK STERK NETWERK Met ons educatieve programma bereiken wij alle postcodegebieden van Den Haag. Diversiteit is een belangrijk onderwerp in onze tentoonstellingen, meerstemmigheid een belangrijk uitgangspunt in onze programmering. Meer dan voorheen krijgt de buitenwereld een stem in de programmering en regelmatig organiseren wij activiteiten waarmee wij specifieke groepen naar het museum trekken. Om een gevarieerd publiek aan te trekken programmeren wij, gekoppeld aan onze mondiale thematiek, jaarlijks één grote, laagdrempelige tentoonstellingen op het snijvlak van cultuur en wetenschap. Met een deel van onze programmering gaan wij de stad in om dichter bij onze doelgroepen te zijn. Het Museon investeert de komende jaren veel in de relaties met stakeholders, bedrijven, maatschappelijke organisaties en NGO’s. Wij profileren ons als ‘SDG House’, werken samen met culturele, educatieve en duurzame partijen in de stad en wisselen kennis uit op nationaal en internationaal niveau. AANGEPASTE ORGANISATIE Onze organisatie verandert. Ze wordt veel meer toegesneden op de programmering en is sterker dan voorheen gericht op samenwerking met externe partijen. Bij het invullen van eventuele vacatures is een grotere diversiteit van de organisatie het uitgangspunt. Door meer inkomsten uit entree en activiteiten versterken wij onze financiële basis. Wij zijn de afgelopen jaren succesvol geweest in fondswerving en sponsoring en blijven daar op inzetten. Wij gaan aan de slag met manieren om onze eigen inkomsten te vergroten, zoals verhuur van tentoonstellingen, zaalverhuur en crowdfunding. 10 De winnaars van de National Geographic Fotowedstrijd 2019 11 Nieuwe energie 12 Onderzoek stedelijke vraagstukken in One Planet Bedrijfsplan 2020 – 2024 5

6 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication