84

REISVOORWAARDEN 1. Introductie 1.1. Dit Klantencontract bindt de Klanten van Neckermann Belgium, de naamloze vennootschap met zetel te 1410 Waterloo, Chaussée de Bruxelles 257, hierna “Neckermann” genoemd. 1.2. Neckermann treedt op als handelsagent, in naam en voor rekening van Organisatoren van pakketreizen in de zin van de richtlijn 2015/2302 van het Europees Paremen en e aa an 5 noember 05 bere ene pakketreizen en gekoppelde reisarrangementen, houdende wijziging van Verordening (EG) nr. 2006/2004 en van Richtlijn 2011/83/EU van het Europees Parlement en de Raad, en tot intrekking van Richtlijn 90/314/EEG an e aa en e e an  okober 0 bere en de de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten. 1.3. Daarnaast verleent Neckermann bijstand en advies aan de Klant bij het apart selecteren en betalen van twee of meer reisdiensten bij verschillende reisdienstverleners. 1.4. Onderhavig Klantencontract bevat de wederzijdse rechten en verplichtingen tussen Neckermann en de Klant. 2. Defi nities 2.1. Contactpersoon : De persoon tot wie men zich moet richten bij GDPR-problematieken, genaamd Gert De Caluwe met als adres en e-mail privacy@neckermann.be 2.2. Intellectuele eigendomsrechten: In het kader van deze Overeenkomst betekent de term “Intellectuele Eigendom” elk octrooi, auteursrecht, handelsmerk, handelsnaam, dienstmerk, merknaam, logo, bedrijfsnaam, internetdomeinnaam of industrieel ontwerp, alle registraties daarvan en lopende aanvragen daarvoor (voor zover van toepassing), elk ander intellectueel eigendomsrecht (met inbegrip van, maar niet beperkt tot, knowhow, handelsgeheim handelsrecht, formule, voorwaardelijk of eigendomsrechtelijk rapport of informatie, klanten- of ledenlijst, marketinggegevens, en elk computerprogramma, software, database of datarecht), en licentie of ander contract (inclusief, zonder beerkn cene oor e ebrk an ec eke telefoonnummers en/of radiokanalen/frequenties) met betrekking tot een van de voorgaande, en elke goodwill geassocieerd met Neckermann. 2.3. Organisator: een handelaar die pakketreizen samenstelt en deze rechtstreeks dan wel via of samen met een andere handelaar verkoopt of te koop aanbiedt aan de Klant, of de handelaar die de gegevens van de Klant aan een andere handelaar overdraagt. .4. eroonke aa eere normae bere ene een een ceere o en ceerbare narke er oon berokkene a en ceerbaar or be schouwd een natuurlijke persoon die direct of indirect kan oren een ceer me name aan e an an een en caor oa een naam een en cae nmmer ocaeeeen een onneen caecoe o an een o meer ec eke eemenen e kenmer kend zijn voor de fysieke, fysiologische, genetische, psychische, economische, culturele of sociale identiteit van die natuurlijke persoon 2.5. De Klant: Elke (rechts)persoon, zowel professioneel als particulier die zich op de Website of in een Shop begeeft teneinde kennis te nemen van een aanbod van de Organisator of aanbieder van reisdiensten door Neckermann voorgedragen. 2.6. Website: www.neckermann.be 2.7. Shop: De fysieke winkelpunten van Neckermann op de Website opgelijst en aldaar Travel Shops genoemd. 2.8. Reisgezelschap: de personen die de reisdiensten die de Klant aankoopt zullen afnemen bij de aanbieder van de reisdiensten, respectievelijk organisator. 2.9. De Overeenkomst: de contractuele relatie die tot stand komt tussen de Organisator, respectievelijk reisdienstverlener na aanvaarding van het Aanbod door de Klant. 2.10. Handelsagent: De handelstussenpersoon in de zin van art. I.11 WER die belast wordt met het bemiddelen en het eventueel afsluiten van zaken in naam en voor rekening van de Organisator, respectievelijk de reisdienstverlener. 2.11. Het Platform : Het betaalplatform dat zowel voor bestellingen via de Website als in de Shops wordt gebruikt en dienst doet als derdenrekening tenzij de Reisdienstverlener of Organisator hier afstand van doet. 3. Toepasselijkheid 3.1. Dit Klantencontract is van toepassing tussen Neckermann en de Klant en geldt voor elk aanbod (op afstand) door Neckermann gedaan voor rekening van de Organisator 3.2. Voordat een Overeenkomst tussen de Organisator en de Klant tot stand komt door de tussenkomst van Neckermann wordt de tekst van dit Klantencontract aan de Klant ter beschikking gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Neckermann, voordat de overeenkomst (op afstand) tot stand komt aangeven op welke wijze het Klantencontract in te kijken is, op verzoek van de Klant kosteloos kan toegezonden worden of elektronisch toegezonden en opgeslagen kan worden. 3.3. Als de Klant niet akkoord gaat met het Klantencontract is hij niet gerechtigd in te gaan op een aanbod of een Overeenkomst te sluiten waarbij Neckermann als handelsagent optreedt, noch rechtstreeks met Neckermann te contracteren. 3.4. De algemene (factuur)voorwaarden van de Klant zijn niet tegenwerpbaar aan Neckermann ten gevolge van de toetreding tot deze Klantenovereenkomst. 4. Het aanbod 4.1. Neckermann verleent bijstand en advies aan de Klant in de Shops en via de Website bij het apart selecteren en betalen van één of meer reisdiensten bij verschillende reisdienstverleners, of bij het aankopen van pakketreizen bij Organisatoren van pakketreizen in de zin van de richtlijn 2015/2302 van het Europees Parlement en e aa an 5 noember 05 bere ene akke reizen en gekoppelde reisarrangementen, houdende wijziging van Verordening (EG) nr. 2006/2004 en van Richtlijn 2011/83/EU van het Europees Parlement en de Raad, en tot intrekking van Richtlijn 90/314/EEG van e aa en e e an  okober 0 bere ene de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten. 4.2. Neckermann handelt in naam en voor rekening van de aanbieders van reisdiensten, pakketreizen en reisarrangementen bij het bemiddelen en eventueel afsluiten van zaken in naam en voor rekening van laatstgenoemden. Daarbij legt Neckermann de Klant steeds de nodige documentatie voor, voorafgaandelijk aan de aanvaarding door de Klant, die het Aanbod omvat van de aanbieders van reisdiensten, pakketreizen en reisarrangementen met de daarbij geldende voorwaarden. 4.3. De reisdiensten worden niet door Neckermann gecombineerd of gekoppeld, noch worden de prijzen door haar bepaald. Bijgevolg kan de Klant geen aanspraak maken ten aanzien van Neckermann op de rechten die uitsluitend gelden voor Pakketreizen, behoudens hiervan uitzonderlijk afgeweken wordt in de bestelbon die de Klant ontvangt. 4.4. De Klant is er van op de hoogte dat Neckermann niet gehouden is om de informatie afkomstig van de reisdienstverleners en organisatoren van pakketreizen die op de Website en in de Shops wordt meegedeeld, te controleren op hun correctheid. Op geen enkele manier is Neckermann aansprakelijk (rechtstreeks of onrechtstreeks) voor schade of verlies ten gevolge van de gecommuniceerde informatie op de Website en in de Shops. Alle informatie (brochures, folders, advertene romoe ebana o ere en. oren e goeder trouw opgesteld op basis van de informatie die beschikbaar is op het moment van het opstellen ervan en zijn niet bindend voor Neckermann tenzij anders overeengekomen of dwingende bepalingen. Foto’s of illustraties zijn louter illustratief en impliceren geen enkele contractuele garantie. 4.5. In het geval dat een reisdienstverlener of Organisator uw boeking niet kan honoreren, is Neckermann niet aansprakelijk voor enige opgelopen kost als gevolg van uitboeking van de bestelling. 5. Totstandkoming van de overeenkomst 5.1. Om het Aanbod te kunnen aanvaarden dient de Klant het Klantencontract alsook de algemene voorwaarden van de reisdienstverlener, respectievelijk van de Organisator te aanvaarden en zijn correcte contactgegevens op te geven. 5.2. De aangeleverde contactgegevens zullen nooit publiek gemaakt worden zonder toestemming van de Klant, behoudens indien Neckermann daartoe verplicht is in het kader van een juridische procedure of op basis van een wettelijke bepaling. 5.3. De Overeenkomst komt rechtstreeks tot stand tussen de Klant en de reisdienstverlener, respectievelijk de Organisator. 5.4. Door de totstandkoming van de Overeenkomst bevestigt de Klant dat Neckermann haar informatieverplichtingen vervuld heeft. Door de bestelling erkent de Klant alle vereiste of gevraagde informatie op een duidelijke en begrijpelijke manier te hebben ontvangen vóór het sluiten van de overeenkomst. 6. Prijzen 6.1. De Prijzen die Neckermann vermeldt zijn de prijzen van de reisdienstverlener, respectievelijk de Organisator op het ogenblik de Klant het Aanbod aanvaardt. 6.2. Alle prijzen zijn inclusief BTW tenzij expliciet anders vermeld. 6.3. Alvorens het aanbod te aanvaarden zullen de totaalprijs, inclusief de kosten en belastingen worden vermeld aan de Klant. 6.4. Prijzen kunnen op elk moment worden gewijzigd, zonder dat die wijzigingen invloed op boekingen die al zijn geaccepteerd, met uitzondering van situaties waarin de Prijzen overduidelijk fout zijn. Ondanks alle pogingen van Neckermaan is het mogelijk dat een Aanbod op de website verkeerd geprijsd is. 6.5. Als Neckermann merkt dat een aanbod een foutieve prijs vermeldt zal Neckermann de Klant hiervan schriftelijk op de hoogte brengen waarna de Klant de keuze heeft om de aanvaarding van het Aanbod te bevestigen, dan wel tot annulering over te gaan volgens de 82 Dit magazine is een selectie van ons volledig aanbod. annulatieprocedure uit artikel 10.2. Als Neckermann er niet in slaagt om de Klant te bereiken door middel van de verkregen contactgegevens of als Neckermann geen antwoord verkrijgt binnen de 14 dagen, beschouwt Neckermann de bestelling als geannuleerd door de Klant. 7. Betaling en facturatie 7.1. De afzonderlijke reisdiensten die Neckermann apart bemiddelt worden afzonderlijk gefactureerd. 7.2. De pakketreizen die Neckermann bemiddelt in naam en voor rekening van de Organisator worden gefactureerd volgens de bestelbon die er tegenover staat. 7.3. De Klant betaalt zijn bestelling rechtstreeks aan de reisdienstverlener, respectievelijk Organisator via het Platform dat als derdenrekening dienst doet tenzij de Reisdienstverlener of Organisator hier afstand van doet. 8. Levering 8.1. De levering van de bestelling gebeurt elektronisch via het e-mailadres door de Klant opgegeven, tenzij de Klant gebruik maakt van het recht om de bestelling fysiek te ontvangen. 8.2. De levering wordt uitgevoerd door de aanbieder van reisdiensten of de Organisator. 8.3. In het geval de Klant naast een elektronische levering kiest voor een bijkomende fysieke levering, is Neckermann gerechtigd hiervoor kosten aan te rekenen. 9. Rechten en plichten van de Klant 9.1. Het is de Klant niet toegestaan om het Aanbod van Neckermann op haar beurt te commercialiseren. 9.2. De Klant dient het Klantencontract ten allen tijde te respecteren. 9.3. De Klant is verantwoordelijk voor zijn handelen in lijn met de heersende regelgeving in het gebied waarvoor hij de reisdienst(en) afneemt. 9.4. De Klant is er verantwoordelijk voor dat het reisgezelschap voldoet aan de vereisten voor toegang tot het buitenland en dat zijn reisdocumenten zoals een paspoort, visum (doorreisvisum, zakelijk visum, toeristenvisum of anders) gezondheidsvereisten en formaliteiten met betrekking tot zijn reis, zowel in het land van vertrek als in het land dat hij bezoekt volstaan en dat aan andere vereisten voor toegang tot het buitenland is voldaan. Neckermann wijst elke verantwoordelijkheid in dit verband af. 9.5. In het bijzonder moet elke reiziger van het reisgezelschap waarvoor de Klant een bestelling plaatst in het bezit zijn van geldige identiteitsdocumenten die ten minste 6 maanden na terugkeer geldig zijn. Hetzelfde geldt voor alle andere documenten die nodig zijn voor de reis. Minderjarige leden van het reisgezelschap moeten eveneens in het bezit zijn van een identiteitsbewijs (kids-ID) en, indien ze zonder begeleiding of slechts met één ouder reizen, van een schriftelijke toestemming van beide ouders. 9.6. De Klant is verantwoordelijk voor dat het reisgezelschap kortelings voor aanvang van de reis www.diplomatie.belgium.be en www.vacciweb.be raadpleegt om de meest actuele reisformaliteiten te kennen. Neckermann wijst elke verantwoordelijkheid in dit verband af. 9.7. Elke essentiële voorwaarde om de reis te realiseren, elk bijzondere vereiste of element dat de reis zou kunnen beïnvloeden of de uitvoeringsvoorwaarden ervan, dient vóór de aanvaarding van het Aanbod te worden meegedeeld aan Neckermann. In voorkomend geval geeft Neckermann de informatie door aan de betrokken dienstverlener, zonder dat Neckermann kan garanderen dat deze wordt uitgevoerd. De essentiële voorwaarde zal slechts deel uitmaken van de overeenkomst indien het uitdrukkelijk wordt aanvaard door de dienstverlener waarvoor Neckermann het aanbod bemiddelt. 9.8. De dienstregeling van het vervoer worden onder voorbehoud overgemaakt aan de Klant en kan voor en tijdens de reis worden gewijzigd. Neckermann informeert de Klant hiervan zo spoedig mogelijk, maar kan hiervoor niet verantwoordelijk worden gesteld. 9.9. Het reisgezelschap waarvoor de Klant een bestelling plaatste is gehouden zich op tijd te melden voor het inchecken. 9.10. Het reisgezelschap waarvoor de Klant een bestelling plaatste dient zich te houden aan de instructies, in het bijzonder die met betrekking tot de veiligheid of de beperkingen van de bagage. Neckermann wijst alle verantwoordelijkheid af in geval van niet-naleving, in het bijzonder in geval van instapweigering van een lid van het reisgezelschap of van extra kosten die volledig ten laste van laatstgenoemde komen. 9.11. In geval van verlies of beschadiging van bagages is de Klant gehouden dit onmiddellijk aan de betrokken dienstverlener te melden. 9.12. De Klant heeft recht op terugbetaling van de door Neckermann ontvangen bedragen in geval van insolventie van Neckermann en kan zich daartoe wenden tot Amlin Insurance SE, Koning AlbertII laan 37, 1030 Schaarbeek. 10. Herroepingsrecht 10.1. De Klant heeft geen recht om de bestelling te annule

85 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication