“MEER INZICHT IN CIJFERS BETEKENT DAT JE DAADWERKELIJK VAN TOEGEVOEGDE WAARDE KUNT ZIJN VOOR JE KLANT” zegt Van Leeuwen. “Daarbij is het wel van belang dat alle gegevens duidelijk en overzichtelijk in beeld kunnen worden gebracht. Daar zorgen we voor, middels grafische overzichten die voor zowel het kantoor als de klant helder en duidelijk zijn.” Uiteraard is dit getest bij de bestaande klanten. Jongboer:” Alle relevante gegevens moeten licht verteerbaar zijn, anders schiet het z’n doel voorbij. Bij kantoren die ons systeem hebben getest, blijkt dat klanten dankzij de grafische overzichten en instrumenten veel meer waarde gaan herkennen. En juist dat is een teaser om het gesprek tussen kantoor en klant te openen. Dankzij alle data en de manier waarop dat wordt gepresenteerd faciliteer je een goed adviesgesprek, waardoor het kantoor een extra inkomstenstroom kan genereren. En dat is precies waar kantoren in deze tijd naar op zoek zijn. Daarnaast neemt de loyaliteit tussen kantoor en klant toe, omdat je veel beter en strategischer met de klant kunt meedenken.” Uitgangspunt bij het opstellen van overzichten is datgene wat de ondernemer wil zien. Van Leeuwen:” Je hebt het dan bijvoorbeeld over kosten, belastingen, de bedrijfswaarde, de orderportefeuille, enzovoort. Daarnaast, en dat is minstens even belangrijk, kun je dankzij alle beschikbare data allerlei checks inbouwen, waardoor de ondernemer beter onderbouwd bepaalde beslissingen kan nemen.” Ander voordeel is volgens Van Leeuwen dat ook elke medewerker op kantoor de data kan analyseren en van een goed advies kan voorzien. “Voorheen was het vooral de directeur of partner die een adviesgesprek voerde, maar nu we de data overzichtelijk en eenvoudig leesbaar hebben gemaakt, kan elke kantoormedewerker er mee aan de slag. Vrijwel iedereen kan dus het gesprek aangaan met de klant en dat is prettig in een tijd van schaarste.” DICHTER BIJ ELKAAR Accountancy Gemak en Software Gemak zijn gericht op zowel de accountant als de ondernemer. “Het zijn twee werelden die we van oudsher al dichter naar elkaar toe wilden brengen en dat versterken we via het geïntegreerde softwareplatform”, geeft Jongboer aan. “Gezien de reacties slagen we daar goed in.” Jongboer en Van Leeuwen denken dat corona voor een versnelling van de toenemende digitalisering van kantoren heeft gezorgd. “Bijna elk kantoor is er inmiddels wel van overtuigd dat online software de basis is voor een goede bedrijfsvoering. Het is nu tijd om door te pakken en de laatste puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten.” Met het geïntegreerde softwareplatform heeft Accountancy Gemak en Software Gemak een nieuwe stap gezet in de digitalisering van het moderne kantoor. Wie echter denkt dat men nu wel uitontwikkeld is komt bedrogen uit. “Dat zijn we nooit. De behoeftes van kantoren en ondernemers bieden ons telkens opnieuw nieuwe inzichten, waarmee we graag aan de slag gaan. Het kan altijd beter en sneller en dat gaan we de komende jaren ook zien. Meer automatisering gaat leiden tot een beter gesprek met de klant en dat is voor beide partijen een uitstekende ontwikkeling.” www.accountancygemak.nl NOAB.NL 21 ADVERTORIAL
22 Online Touch Home