21

Vorig jaar besloot accountantskantoor Lenssen Advies, dat naast de NBA ook aangesloten is bij NOAB, in Noord-Limburg de volledige ‘employee journey’ uit te stippelen. Waar komen potentiële medewerkers vandaan, wat vinden zij interessant en hoe komen zij bij Lenssen Advies terecht? “Veel werkgevers kijken van binnen naar buiten,” merkt partner Mark van der Linden. “Maar wij hebben bewust geprobeerd om van buiten naar binnen te kijken. Waar moeten wij als kantoor aan kunnen voldoen?” INVESTEREN IN MENSEN Met de slogan ‘grenzeloze ambities, bij jou om de hoek’ richt het kantoor zich tot talent in de regio. “Bij ons krijgt iedereen de kans om kennis te maken met de verschillende aspecten van ons vak. We investeren in onze mensen. Ieder kwartaal blikken we samen terug en kijken we vooruit naar kansen.” Het kantoor haalde de banden met scholen aan en pakte oude sollicitaties erbij van kandidaten waar eerder geen ruimte voor was. “Sommigen hebben we benaderd: sta je nog een keer open voor een kop koffie?” “SOMMIGEN HEBBEN WE BENADERD: STA JE NOG EEN KEER OPEN VOOR EEN KOP KOFFIE?” De nieuwe strategie levert veel positieve reacties op. Toch is het geen heilige graal, erkent Van der Linden. “We hebben niet ineens tien sollicitanten gehad die perfect binnen ons profiel passen. Daar is de markt niet naar. Bovendien denk ik dat personeel aantrekken en behouden doorlopend aandacht vraagt. Zo organiseren we binnenkort een sessie met nieuwe medewerkers van ons kantoor. Hoe zijn zij bij ons terechtgekomen? Kunnen we onze manier van benaderen verbeteren? Waar liggen nog kansen in hun optiek? Door de nieuwe personeelsleden hierbij te betrekken, hopen we de binding verder te vergroten met ons kantoor. Zo willen we blijven groeien.” ACHTERDEUR DICHT Ook administratie- en belastingadvieskantoor Dijck & de Ridder in Hilversum heeft goed nagedacht over de insteek van de vacatures. “We wilden geen dertien-in-een-dozijnverhaal, maar we hebben onze vacaturepagina bewust luchtig gehouden,” vertelt eigenaar Fred Voorn. NOAB.NL 21 TRENDS EN ONTWIKKELINGEN

22 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication