Het nieuwe gezicht van Wolters Kluwer DOOR: HANS PIETERS Marjolein van Loo-Daeseleer is de nieuwe salesdirecteur van Wolters Kluwer Tax & Accounting Nederland. De komende periode gaat ze bij kantoren langs om kennis te maken en kennis te delen. Marjolein van Loo–Daeseleer Een belangrijke persoonlijke overweging voor Marjolein van Loo–Daeseleer’s keuze voor Wolters Kluwer is de aandacht voor diversiteit, vertelt ze enthousiast. “Voor mij zijn inclusiviteit en vertrouwen heel erg met elkaar verbonden. Een inclusieve organisatie draait om respect voor elkaar. Elkaar waarderen omdat je verschillend bent en elkaar aanvult en zo samen met elkaar beter wordt. Binnen Wolters Kluwer word je aangemoedigd om je mening te laten horen. Op die manier kun je elkaar versterken, waardoor je nog betere producten en diensten kunt leveren aan je klant.” KENNIS DELEN “Voor mij is kennis bedoeld om gedeeld te worden. Wolters Kluwer is bij uitstek een partij waarbij het draait om de klant beter te maken met haar kennis en expertise. Samen met het accountantsen administratiekantoor kunnen we de mkb’er ontzorgen, waardoor deze zich kan bezighouden met datgene waar hij of zij goed in is. Dat is over het algemeen niet het financiële en fiscale stuk,” voegt ze daaraan toe. “De gemiddelde mkb’er wordt over het algemeen niet heel erg blij van de boekhouding en financiën. Dat kunnen we gezamenlijk voor hem verzorgen, waarbij we gebruikmaken van elkaars kwaliteiten.” “ VOOR MIJ IS KENNIS BEDOELD OM GEDEELD TE WORDEN” VERBETERSLAGEN Vertrouwen is de basis van alles, benadrukt Marjolein van Loo-Daeseleer. “Het belang daarvan groeit alleen maar door de complexiteit van de wet- en regelgeving. Als ondernemer moet je kunnen laten zien dat je grip hebt op de cijfers. Als je direct de informatie kunt produceren die een bank of instantie vraagt, schept dat vertrouwen. En bij vertrouwen hoort ook transparantie. Vertrouwen gaat twee kanten op, is een wisselwerking. Onze producten Twinfield, Basecone, Alure, Avanzer en Samenwerken nemen veel van het handmatige werk er tussenuit, wat tijd vrijmaakt voor de accountant en mkb’er om samen te kijken waar in de onderneming nog verbeterslagen zijn te halen. De accountant krijgt veel meer tijd om zijn adviesrol te pakken en daar kunnen wij met onze producten en diensten ondersteuning in bieden.” FACE-TO-FACE “Maar ik wil ook mijn gezicht laten zien en de drempel laag houden voor als er vragen zijn. Zodat mensen mij kunnen vinden en weten dat ze bij mij terechtkunnen. Daarnaast hebben we een flink aantal accountmanagers die gelukkig weer ook echt bij de accountant aan tafel kunnen aanschuiven. Face-to-face is uiteindelijk toch fijner. We gaan graag het gesprek aan, delen onze visie en horen ook graag vanuit onze klant over de thema’s die voor hen belangrijk zijn. www.wolterskluwer.com/nl-nl/ solutions/tax-accounting-software Fotografie: Paul Tolenaar ADVERTORIAL
44 Online Touch Home