12

Naar een next level van automatisering Wat als je je productiestraat voor het standaardwerk op rolletjes hebt lopen? Vooral niet stoppen! Gebruik de tijd om te kijken wat automatisering verder voor je kantoor kan doen. DE JUISTE PRIJS Bij Agnes Tijsma en Keimpe Sikma van AT Finance loopt de productiestraat soepel en geautomatiseerd. De hamvraag is nu: ‘Hoe efficiënt zijn we en zitten we goed met onze abonnementen?’ Met logisch nadenken én dataanalyse wordt dat uitgezocht. “Met de efficiency-monitor van Exact Online hebben we al veel inzicht gekregen,” vertelt Agnes. “Die was nodig voor het opzetten van nieuwe pakketten met de juiste inhoud en prijs.” GOED INRICHTEN Compagnon Keimpe vult aan: “In Simplicate hebben we daarnaast alle projecten gebudgetteerd en de uren geboekt. Daardoor konden we perfect zien waar de ‘lekken’ zaten in de oude abonnementen en hoe we die moesten dichten.” “ DE EXTRA KLUSJES BINNEN HET ABONNEMENT DEKTE NIET ALTIJD DE KOSTEN” BETAALD KRIJGEN VOOR WAT JE DOET Bijkomend voordeel van het tegen het licht houden van je abonnementen: je krijgt betaald voor wat je doet. Agnes: “Eerder deden we alle extra klusjes binnen het abonnement, maar dat dekte niet altijd de kosten. Daarin zijn we nu strikter. De klanten doen er absoluut niet moeilijk over, terwijl we daar wel bang voor waren. Als je met je software kunt aantonen dat je klant 12 &GO magazine 40% extra transacties heeft gedaan, dan heeft hij er ook geen probleem mee om naar een groter abonnement op te schuiven.” Zie ook het uitgebreide interview met AT Finance op pagina 22 in deze &GO. MINDER FTE, MEER ADVIES Focus4u is al jaren bezig met het optimaliseren van de productiestraat. Dat heeft volgens vennoot Michel van Dijk louter positieve gevolgen. “Ons standaard abonnement bevat aanlevering via portaal of mail, dat gaat naar Trifact, dan AFAS voor de verwerking en een dashboard in Visionplanner. Dat betaalt zich echt uit. De omzet is iets gestegen, maar we hebben in 1,5 jaar wel 3 FTE’s afgebouwd. De omzet en resultaat per medewerker zijn fors omhooggegaan.” Maar het gaat nog verder: “De klantengroep in de standaardstraat kunnen we beter bedienen omdat we wekelijks of maandelijks contact hebben. Jaarwerk gaat daardoor een stuk sneller en alle Corona-regelingen konden snel worden aangevraagd. Door dat regelmatige contact komen er veel meer advieskansen bovendrijven, in de trant van ‘Nu ik je toch aan de lijn heb…’,” vertelt Michel. “We worden bijvoorbeeld veel eerder bij een hypotheek of financiering betrokken, in plaats van achteraf met een voldongen feit te worden geconfronteerd.”

13 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication