22

“’S MIDDAGS EERDER NAAR HUIS EN ’S AVONDS EEN UURTJE SWIPEN? DAT NOEMEN WIJ EFFICIËNT WERKEN” Helemaal prima, zolang hij het werk voor klanten maar af heeft. We zijn niet de moeilijkste en binnen bepaalde kaders mag hier veel.” FACTUURTINDER “Het moderniseren en leuker maken van saaie boekhouding is en blijft onze missie,” vertelt Nikkie. “Naast dat we voor klanten op IT-vlak continu doorontwikkelen en onze werkwijzen blijven optimaliseren, maken we het ook intern steeds leuker en makkelijker. Zo hebben we een swipesysteem om facturen te checken. Je krijgt een factuur in beeld die je naar links of rechts kunt swipen. Velen van ons doen dat ’s avonds op de bank als hun partner een saai programma kijkt. Of in de trein, dan telt hun reistijd als werktijd.” GROEIEN IS LEUK Of ze over X jaar X omzet of klanten willen hebben? “Nee, we doen expres niet aan dit soort doelen,” sluit Marc af. “We groeien wel hard, maar niet omdat dat per se hoeft. We willen ook geen investeerders. Omdat we doen wat we leuk vinden en meegaan met de tijd, blijft het werk dynamisch.” Hoeveel Paperdork ook investeert in automatisering, de factor leuk/makkelijk blijft het allerbelangrijkst. “Krijgen we een ontwikkelverzoek van een klant? Als het voor 80% van onze klanten nuttig is, bouwen we het. Is het maar voor 20% interessant en wordt het voor anderen ingewikkelder en minder gebruiksvriendelijk? Dan doen we het niet. Ook tegen een volledig geautomatiseerd proces zeggen we nee. Onze cijferbazen worden nooit robots! Het moet wel leuk blijven hè.” Team Paperdork 22 &GO magazine

23 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication