38

“IK ZIE HET ALS MIJN MISSIE DE BRANCHE EN HAAR IMAGO MINDER STOFFIG TE MAKEN” een onderscheidende planningtool. “Ik wilde financiële en fiscale taken beter en duidelijker kunnen inplannen in een soort Outlook-omgeving, door ze te slepen en schuiven. Dat maakt ook de capaciteitsplanning visueler en makkelijker. Inmiddels geven wij en twee andere kantoren input en de ontwikkelaar maakt de tool. We hopen hem nog dit jaar af te hebben.” COMMUNITY VOOR ONDERNEMERS Doordat Cindy en haar collega’s hun klanten goed kennen, weten ze ook wat zij nodig hebben en wie bij hen zou passen. “Zoekt klant A een stukadoor en heeft klant B – een stukadoor – ons net verteld dat een klus niet doorgaat? Wil klant A sparren en is klant B de ideale sparringpartner? Dan matchen we klant A met klant B. Waarom laten we onze klanten niet direct met elkaar communiceren, dachten we op een bepaald moment. Zo ontstond het plan voor onze eigen community. We denken aan webinars of thema-avonden voor klanten in bepaalde branches. Hier worden actualiteiten besproken en ontmoeten ze interessante mensen. Nog even en we zijn niet alleen een boekhoudkantoor maar ook een soort van netwerkvereniging.” ASPIRANT NOAB-LID Op aanraden van een collega-kantoor kwam No Frills. bij NOAB uit voor een certificering. “De grootste reden om lid te worden, is dat NOAB interessante cursussen en trainingen biedt,” vertelt Cindy. “Dat wil ik mijn medewerkers bieden. Bij het waarmaken van onze ambities zijn kennisdeling en training onmisbaar. Ik denk bovendien dat we elkaar als NOAB-kantoren verder kunnen helpen. Zo zou ik zomaar het idee kunnen opperen om personeel onderling heen en weer te gaan schuiven, of elkaar te helpen met automatiseren. Dit soort innovaties vraagt om een aardverschuiving in onze stoffige branche, maar ik ben meer dan bereid het zetje hiertoe te geven!” 38 &GO magazine

39 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication