35

“BIJ ONZE BOOKIEBORRELS ONTSTAAN DE MOOISTE CONNECTIES” Zoals je leest in het verhaal van klant Thijs Jochems (zie pagina 8), is de Bookieborrel een groot succes. “Je kunt gewoon binnenlopen en al je vragen stellen,” aldus Gijs. “Tegenwoordig organiseren we workshops vooraf, met thema’s als de aangifte inkomstenbelasting en de transitie van eenmanszaak naar bv. Onze samenwerkingspartners geven we hier bewust een podium. Denk aan een gemeenteambtenaar die over subsidie bij zwangerschap kwam vertellen. Of de belastinginspecteur die ons benaderd heeft voor horizontaal toezicht en onze klanten uitlegde waarom hij zoveel vertrouwen in The Bookie heeft. Ondertussen vroegen onze klanten hem op hun beurt het hemd van het lijf. Deze netwerkrol past ons goed.” TWEERICHTINGSVERKEER Goede samenwerking komt voor The Bookie van twee kanten. “Ik weet nog dat Thijs hier binnenstapte,” vertelt Mariangela. “Is dat pas anderhalf jaar geleden? Gek zeg, het voelt alsof ik hem al jaren ken.” Op zijn eerste borrel kreeg Thijs het advies van zijn eenmanszaak een bv te maken. “We screenen altijd vooraf wie er komt en voor wie het onderwerp interessant is. Ook Thijs was goed voorbereid. Sterker nog: hij gaf ons een lijstje met issues waar hij tegenaan liep en hielp ons later met een transitiechecklist voor onze klanten. Die hebben we inmiddels opgenomen in onze reguliere werkwijze. Thijs is net als wij continu op zoek naar verbetering. Daarom werkt het zo goed tussen ons.” GOED VOOR ELKAAR “Omdat we geen externe investeerders hebben en onze eigen software ontwikkelen, kunnen we snel wijzigingen doorvoeren,” legt Gijs uit. “Zo markeren we aanpassingen voor klanten en plaatsen we feedback bij boekingen. We denken ook altijd met de klant mee. Wie zit er aan het eind van het jaar net niet aan de grens voor investeringsaftrek? Voor wie is een voorlopige aanslag indienen verstandig, met het oog op belastingrente? Door goed te analyseren, kunnen we gericht adviseren.” Mariangela sluit af met een uitleg over de fijne sfeer bij The Bookie. “We hebben een vaste werkwijze, maar willen toch dat iedereen zich welkom voelt. Van die 18-jarige die ooit begon met Pokémonkaarten verkopen en nu een ton winst maakt tot die 65-jarige met een dossier onder zijn arm. Ook binnen ons eigen team vind je alle leeftijden en achtergronden terug. Uit een Myers Briggs-test die we laatst gedaan hebben, blijkt dat we met veertien mensen twaalf persoonlijkheidstypen afvinken! In ons familie-bedrijf is altijd wel een boekhouder die bij je past.” “ WE ONTWIKKELEN ONZE SOFTWARE ZELF, ZONDER EXTERNE INVESTEERDERS. DAT MAAKT ONS FLEXIBEL” NOAB.NL 35 COMMUNITY

36 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication