42

“HET VERLEDEN, DE JAARREKENING, IS LEUK. ALLEEN IS DE TOEKOMST LEUKER” Bij toeval kwamen ze snel daarna in gesprek, vertelt Patrick: “Vanaf dag één hadden we het gevoel dat we op dezelfde golflengte zaten.” Bionda: “Patrick wilde geen personeel, maar ik had ervaring in leidinggevende functies. ‘Dan mag jij dat oppakken’, zei hij. Daarna was er geen belemmering meer om te groeien.” Patrick: “Het zit in ons DNA om altijd te kijken hoe we de service nog meer kunnen verbeteren. Je onderscheidt je met alles eromheen. Als een klant een vraag stelt, krijgt hij dezelfde dag een reactie, al is het maar een kort bericht.” Hij vervolgt: “Je moet je wel een positie verschaffen dat je dat ook kunt. Je moet genoeg tijd vrijmaken op een dag om vragen af te handelen. We hebben ook een tijd gehad dat we achter de feiten aanliepen.” NOODZAKELIJK KWAAD “Ik ben van de diversiteit. Er moet meer zijn dan jaarrekeningen maken,” vertelt Bionda. “Het verleden, de jaarrekening, is leuk. Alleen is de toekomst leuker,” benadrukt Patrick: “De klant ziet de jaarrekening als product, als noodzakelijk kwaad.” Gevraagd naar de rol van digitalisering, antwoorden ze: “Waar we een efficiencyslag kunnen maken, doen we het. Na de personeelskosten is de software de grootste kostenpost.” De trend is alleen maar meer, is hun overtuiging. “Dat groeit alleen maar door.” Met ontwikkelingen als artificiële intelligentie is het een kwestie van tijd dat er niet meer hoeft te worden ingevoerd, verwachten ze. “Je moet nadenken over je rol. Daarvoor moet je ook met je medewerkers om tafel gaan zitten, om te kijken of ze kunnen meegroeien.” Slim verzekeren? Beroepsaansprakelijkheid & datarisk www.bav.covermij.nl 42 &GO magazine

43 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication