10

“MEDEWERKERS DIE WERKGELUK ERVAREN, ZIJN JE BESTE AMBASSADEURS IN HET AANTREKKEN VAN NIEUWE COLLEGA’S” FLOREREN “Mensen weten dankzij die aanpak veel meer dan alleen datgene wat er in een vacaturetekst staat. Ze weten hoe het op een kantoor is en kunnen beter bepalen of ze zich daar thuis gaan voelen en er kunnen floreren. Veel kantoorhouders denken daar niet aan, omdat we het in Nederland niet gewend zijn om te doen. Maar, wanneer iemand na een kopje koffie besluit om niet voor jou te kiezen, dan is dat in eerste instantie misschien vervelend, maar het is ook goed nieuws. Die persoon komt namelijk niet solliciteren en dat is goed, dat scheelt tijd en voorkomt dat iemand voor je kiest die waarschijnlijk al snel weer zou afhaken. Wat natuurlijk erg kostbaar is.” In de praktijk komen de meeste nieuwe collega’s binnen via bestaande medewerkers. “Nodig die mensen gewoon uit, zodat ze kunnen kijken of het wat is. Dat klinkt misschien logisch, maar het gebeurt nog veel te weinig. Werkgevers die dit wel doen, zijn daarmee erg succesvol. Op deze manier biedt je nieuwe medewerkers meer kans om de zoektocht naar eigen werkgeluk succesvol te laten zijn. En dat is veel waard, zowel voor de werkgever als voor de werknemer.” 10 &GO magazine

11 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication