29

“OM TE GROEIEN ALS RELATIEBEHEERDER, MOET JE LEREN VERBINDEN MET JE KLANT” Wil je de strategische adviesrol beter gaan invullen? Dan is het zaak je financiële kennis optimaal te gaan inzetten én door de bril van je klant naar je eigen dienstverlening te gaan kijken.” EERST UITZOOMEN, DAN FOCUSSEN “De cursus helpt allereerst uit te zoomen van je feitelijk werk. Wie is je doelgroep precies en wat wil deze nu eigenlijk? Wat zijn de zorgen, pijnen en twijfels waar je klant tegenaan loopt en waar kun jij hem bij helpen? Om goed te kunnen inspelen op hoe je klant denkt en beslist, heb je zowel inzicht in je eigen waarden als die van je klant nodig.” PERSONA’S EN CUSTOMER JOURNEY “Na het uitzoomen ga je de juiste vragen leren stellen, je klanten tot persona’s omdopen en leren denken in persona’s. Met je klanten ingedeeld in categorieën, gaan we de customer journey maken. Hier oefenen de deelnemers in groepen. De training wordt dus interactief en geen luistersessie! Iedereen gaat naar huis met een toolkit die ze direct in de praktijk kunnen gebruiken.” GEDRAGSSTIJLEN “Eén van de tools die we gebruiken om gedrag inzichtelijk te maken, is het DISC gedragsmodel. Dit model gaat uit van vier verschillende gedragsstijlen: daadkrachtig, invloedrijk, stabiel en consciëntieus. Ben jij bijvoorbeeld taakgericht en introvert, maar is je klant extravert en gaat hij alle kanten op? Dan betekent dit dat jij wat naar hem toe moet bewegen, terwijl je klant juist wat van jouw stijl nodig heeft. Je kunt nog steeds de perfecte dienstverlener zijn, maar je moet ervoor zorgen dat je elkaar ergens vindt. DISC helpt je hierbij.” AFTRAP RICHTING TOEKOMST “Als je eenmaal weet hoe je optimaal op anderen afstemt, helpt dit bij alles wat je doet. Van adviseren, acquireren en relaties onderhouden tot leidinggeven en samenwerken. Zie deze dag als aftrap. Eenmaal terug op kantoor ga je alles verder uitwerken met je team en je dienstverlening laten aansluiten op dat wat je klant nodig heeft. Doen dus, deze training! Zowel je medewerkers als je klanten zullen je dankbaar zijn.” Bekijk het educatieprogramma op www.noab.nl/academy NOAB.NL 29 NOAB ACADEMY

30 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication