24

TRAININGEN 01 24 Interieurfolie biedt interessante marktkansen Je ziet het in hotels, restaurants, ziekenhuizen, bij de tandarts, in scholen: interieurfolie. Meubels, wanden, tafels, balies en deuren zijn ermee beplakt. De laatste jaren neemt de populariteit van dit materiaal in het interieur in rap tempo toe. Een interessante kans voor wie op zoek is naar new business. Met de tweedaagse training van OnderhoudNL is de benodigde kennis snel aangeleerd. M arco Stinis van Schildersbedrijf M.C. Stinis uit Rotterdam ziet de laatste jaren dat er schilderwerk ‘verdwijnt’ doordat opdrachtgevers andere keuzes maken. “In het ziekenhuis waar wij onderhoudswerk doen, worden de deuren tegenwoordig beplakt met fotoprints. En ook op andere plekken is dat het geval. Ik snap het wel, het toepassen van folie is schoon en snel, zo’n ziekenhuiskamer is snel weer beschikbaar.” 24 ONDERHOUDNL Marktvraag verandert Bij de Gebroeders van der Plas in Rosmalen speelde een vergelijkbare verandering in de vraag. “Wij werken veel voor een supermarktketen” vertelt schilder Kris van Homoed. “Deze klant wilde alle deuren in de zogenaamde ‘sociale ruimten’ zoals de personeelskantines, opfrissen. Het liefst met zo min mogelijk onderhoud. Folie is daarvoor heel geschikt. Wij zijn op die vraag ingesprongen, zodat er geen ander bedrijf voor hoeft te worden ingeschakeld.”

25 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication