01 22 ONDERHOUDNL GLAS onvervangbaar materiaal is in gebouwen. “Geen ander materiaal biedt zo’n transparantie, energieefficiëntie, veiligheid en duurzaamheid tegen een betaalbare prijs in de bouwsector.” De vlakglassector levert al netto CO2 -neutrale producten en zoekt naar manieren om haar bijdragen aan de klimaatneutraliteitsdoelstelling van de EU enorm op te schalen. “We willen veel verder en sneller gaan in het zo veel mogelijk terugdringen van de CO2 -uitstoot van de vlakglasproductie”, aldus Philippe Bastien. Zichtbaarheid vergroten In 2021 begon OnderhoudNL al met de campagne ‘De waarde van Glas’. Deze heeft tot doel de zichtbaarheid van het product glas te vergroten en de werkzaamheden van glaszetters meer onder de aandacht te brengen van aan nemers en architecten. Er is op www.onderhoudnl.nl/campagnes/ waardevanglas veel promotiemateriaal beschikbaar dat de lidbedrijven zelf in kunnen zetten. Van Ooijen: “We willen deze partners in de keten al in een vroeg stadium van een bouw- of renovatieproject na laten denken over de waarde van glas. Niet alleen op het gebied van veiligheid en (geluids)isolatie, maar ook als het gaat om design en comfort. De lidbedrijven kunnen zichzelf zo meer zichtbaar maken in de keten.” • OnderhoudNL Glas Event in het najaar, met een rondleiding door een glasfabriek. • Aandacht voor glas tijdens Masters of Maintenance, 2 en 3 november (Hart van Holland, Nijkerk). 5. Promotie van de isolatiewaarde van glas: dankzij lobby van OnderhoudNL zijn de ISDE-subsidies voor 2022 verhoogd. Download de flyer (zie QR-code) om uw opdrachtgevers te informeren. 6. Artikelen in diverse vakbladen, zoals RenovatieTotaal en Glas in Beeld. 7. Promotie mbo-opleiding, trainingen en e-learning voor glaszetters in het kader van een Leven Lang Ontwikkelen. Wilt u meer informatie over het lidmaatschap van OnderhoudNL Glas? Neem dan contact op met sectormanager Ferdinand Wieman via f.wieman@onderhoudnl.nl. ONDERHOUDNL 13
14 Online Touch Home