24

CORONaCRIsIs 02 20 werken? “We hebben gezorgd dat OnderhoudNL een dynamisch vraag&antwoord-overzicht aanbood. Ook hebben we de leden aangeraden om een logboek aan te leggen met documenten om in de toekomst de eventueel geleden schade te kunnen aantonen. Mocht er een mogelijkheid komen om die te claimen, dan heb je in ieder geval de bewijslast op orde.” 5. Marktmogelijkheden: wat kan OnderhoudNL doen om de continuïteit te behouden? “We hebben gepleit bij opdrachtgevers, zoals scholen, om juist nu het binnenschilderwerk te laten uitvoeren. Aan corporaties hebben we via persoonlijke brieven gevraagd hun opdrachten niet in te trekken omdat onze branche op basis van het protocol kan doorwerken in deze periode. In korte tijd is een speciale campagne opgezet: #onderhoudkandoor (zie ook pagina 20).” 6. Scholing en training: medewerkers die thuis zitten kunnen deze periode benutten om hun kennis te verbreden of verdiepen en daarmee ‘arbeidsfit’ te blijven. “We waren al bezig met de ontwikkeling van e-learning, dat hebben we versneld. Zo is een aantal e-learnings van leveranciers geschikt gemaakt voor OnderhoudNL (zie ook pagina 38).” Den Boer: “Samengevat bespraken we alle zaken waar een lidbedrijf vanuit ons collectief wat aan kan hebben. Via de speciale klankbordgroep van leden die we in het leven hadden geroepen, kregen we ook snel inzicht in de situatie van verschillende soorten bedrijven in het land. Dat is heel waardevol, want zo kunnen we de dienstverlening steeds blijven verbeteren.” 24 ONDeRHOUDNL

25 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication