21

02 21 onderhoudnL partners “Deels zijn dat vaklieden die bij ons in loondienst zijn, deels zzp’ers die zich via ons laten bemiddelen”, vertelt directeur Peter Huijser. “We hebben een actuele database van ruim 3.500 vaklieden.” Zuinig zijn op vaklieden Met ervaring opgedaan bij een grote uitzender begon Peter Huijser in 2004 met Meestersgilde in de schildersbranche. Een branche waarin toen nog veel seizoenswerkloosheid voorkwam. “Kwalitatief hoogwaardige vakmensen die een periode in het jaar thuis zaten, dat was toen heel gewoon. Inmiddels is dat wel veranderd. We moeten zuinig zijn op deze vaklieden met veel passie voor hun vak.” aanpak ‘De juiste man/vrouw op de juiste plaats’, is het motto. “Wij werken altijd vanuit de positie van de vakkracht en niet vanuit het vullen van personeelsplanningen”, vertelt Huijser. “We plaatsen onze vakmensen op projecten waar ze passen en zich happy voelen. Opdrachtgevers hebben daar ook baat bij: zij ontvangen gekwalificeerde, gemotiveerde vakmensen wanneer hun orderportefeuille daar om vraagt.” duurzame inzet zzp’ers Meestersgilde streeft nadrukkelijk de rol van HR-kennispartner na. Zo biedt het bureau inlenende bedrijven binnen het kader van de wet DBA ondersteuning bij de duurzame inzet van zzp’ers. Concreet met een kosteloze risicoanalyse en hulp bij het werken met modelovereenkomsten. Daarnaast implementeert Meestersgilde op dit moment de Opdrachtevaluatie ZZP Ondernemerschap. Deze is ontwikkeld op basis van de webmodule van de Belastingdienst. “We delen hierbij onze juridische kennis en adviseren desgewenst. Zo leveren we altijd duurzaam kwalitatief hoogwaardig maatwerk. En zijn we er trots op ons nu een Partner van OnderhoudNL te mogen noemen. Ik zie het als een mooie beloning voor onze inspanningen in de branche.” “Ons bedrijf maakt al twaalf jaar gebruik van de diensten van Meestersgilde. Voor ons staan ze op nummer 1 door hun betrokkenheid. Ze weten de juiste vaklieden te matchen bij onze bedrijfscultuur en activiteiten. Ook administratief hebben ze de zaak goed op orde, dat scheelt mij veel tijd en energie. Verder kan ik goed sparren met mijn contactpersoon, ik kan echt leunen op zijn kennis en kunde.” Juriën Leertouwer, directeur Leertouwer Schilders onderhoudnL 21 Juriën Leertouwer

22 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication