25

04 21 trainingen waterschade Ook arbo, milieu, veiligheid en verantwoordelijkheden komen aan bod. “Dat laatste is belangrijk om je bewust van te zijn”, stelt Stavorinus. “Stel dat er bij groot onderhoud voor een corporatie waterschade ontstaat door het foutief aanbrengen van kit in meerdere badkamers. Dat is een behoorlijke kostenpost.” smullen Tussendoor is er alle gelegenheid voor het stellen van vragen en delen van ervaringen. “Je merkt dat je te maken hebt met vakvolwassen krachten die willen leren”, zegt Stavorinus. “Er ontstaat leuke interactie over het doel en de functie van een kitvoeg. Vakinhoudelijk is dit smullen.” vol en zat In de middag oefenen de deelnemers met het aanbrengen en afwerken van kitten, inclusief voorbehandelen. Ze brengen een dilatatievoeg aan, werken met beglazingskit en sanitairkit. “Ik zie dat ze nog wel eens wat rap werken”, merkt Stavorinus. “Dat is bij kitten niet altijd handig. Het moet netjes dicht zijn, langdurig én volgens de normen.” Tussendoor geeft hij tips voor het bereiken van een mooie, gladde kitnaad. “Zorg dat je vol en zat werkt.” Interesse? Wilt u ook een incompany-training laten verzorgen voor uw medewerkers? Kijk op www.onderhoudnl.nl/trainingen voor de mogelijkheden of neem contact op met Gerrie van der Breggen via g.vanderbreggen@onderhoudnl.nl of 0182-556 126. subsidie Ida Preijers, HR-adviseur van Wits Noord, kijkt tevreden terug op deze trainingsronde. “We beloven onze opdrachtgevers kwaliteit, dus is het belangrijk dat onze medewerkers hun kennis en vaardigheden op peil houden. We lazen over de training in het magazine van OnderhoudNL en de mogelijkheid van subsidie vanuit de Stichting Mijn Carrière. Dat is mooi meegenomen!” “Vooral de voorbehandeling en soorten kit die je moet gebruiken neem ik mee uit deze training.” Leo, onderhoudstimmerman “Heel leerzaam, je werkt eens met andere materialen. Dilatatievoegen bijvoorbeeld, had ik nog nooit gemaakt. Ik ben zij-instromer en steek ook veel op van de ervaren collega’s die ik hier tref.” Michel, schilder “Ik heb bevestiging gekregen dat het wel klopt wat ik doe. Ook heb ik kennis opgedaan van nieuwe producten en de eigenschappen daarvan. Zo blijf je bij.” Anne-Jan, service & onderhouds medewerker onderhoudnl 25

26 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication