11

04 22 ONDERHOUDNL GARANTIE onafhankelijke experts bekijkt de zaak en zo nodig wordt een beroep gedaan op de nakomingsgarantie. Die zekerheid voor ondernemer én consument gaan we nog duidelijker voor het voetlicht brengen. Bedrijven die werken voor VvE’s onderscheiden zich met het VvE-label dat we samen met VvE Belang hebben ontwikkeld. Samen met VvE Belang zorgen wij dus voor meer onderscheidend vermogen. Momenteel werken we aan nieuwe algemene voorwaarden speciaal voor deze categorie opdrachtgevers. Ook willen we kijken of we meer van dergelijke labels kunnen ontwikkelen in samenwerking met partijen zoals Aedes, zorgkoepels en scholenkoepels.” Hoe nemen jullie de leden hierin mee? Mark: “Volgend jaar organiseren we regiobijeenkomsten waarbij we met leden in gesprek gaan over hun ideeën en behoeften. En wat de mogelijkheden zijn op de langere termijn: hoe mooi zou het zijn als OnderhoudNL wordt herkend als dé Kwaliteits- en Garantieorganisatie zoals bijvoorbeeld de BOVAG? En dat opdrachtgevers automatisch voor OnderhoudNL-bedrijven kiezen, omdat die horen bij OnderhoudNL, met de garantievoorwaarden, het VvE-label, ERM-certificaat en dergelijke? Dat is een toekomstbeeld dat we graag samen vormgeven.” Kees van Tilborg, inspecteur/adviseur vastgoedonderhoud: “Tijdens de tussentijdse controles kijk ik met de schilder in het werk mee naar zaken als ondergrondherstel en voorbehandeling. Dáár wordt de kwaliteit gemaakt. Ik word blij van wat ik zie: ambitieuze schilders die het OnderhoudNL Garantielabel serieus nemen. Ze waarderen de inspecties, zien het niet als kritiek maar opbouwend en zo is het ook bedoeld. Het schept vertrouwen richting klanten. Bij geschillen tonen ze bovendien aan de hand van de inspectiechecklist nauwgezet aan welke stappen zijn gevolgd.” Marc Wichman, adviseur Kwaliteitstraject: “In het Kwaliteitstraject dat schildersbedrijven doorlopen om lid te mogen worden van OnderhoudNL Garantie, legt het bedrijf zichzelf langs de meetlat als het gaat om acquisitie, offerte, werkvoorbereiding, uitvoering, oplevering en nazorg. Dat is een digitaal traject, vooral gericht op de interne processen. Op basis van de gegeven antwoorden wordt een rapportage opgesteld, met eventuele actie­ en aandachtspunten voor het bedrijf en een advies aan OnderhoudNL Garantie over de deelname van het bedrijf.” Kees Oomen, directeur stichting VvE Belang: “Voor veel VvE’s is schilderwerk de belangrijkste post in hun onderhoud. Dat moet goed worden uitgevoerd. Ik zou tegen de leden van OnderhoudNL Garantie dan ook willen zeggen: zorg dat je VvE Belang­labelbedrijf bent en presenteer je herkenbaar. Het straalt vertrouwen uit. En het feit dat we straks speciale algemene voorwaarden hebben, geeft het label extra waarde!” ONDERHOUDNL 11

12 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication