26

PENSIOENDIALOOG 04 23 De delegatie bezocht een project waar gewerkt wordt aan het onderhoud van eensgezinswoningen Persoonlijk advies Wie op zoek is naar informatie over het pensioen, kan op de website www.bpfschilders.nl van BPF Schilders terecht. Ook ontvangen de deelnemers jaarlijks een pensioenoverzicht en regelmatig nieuwsbrieven. Verder is het ook mogelijk om vragen voor te leggen in een persoonlijk adviesgesprek. De bestuursleden waren benieuwd wat de medewerkers die ze spraken vonden van deze communicatiemiddelen. Van Loon merkte dat de schilders niet actief op zoek gaan naar informatie over hun pensioen. “Als we vragen welke informatie men graag van ons heeft, dan wil men zeker niet nog meer brieven, folders enzovoorts. Veel liever heeft men een persoonlijk (advies)gesprek of een informatiebijeenkomst – onder werktijd – bij de werkgever.” 26 ONDERHOUDNL Toegankelijke informatie Vis concludeert na afloop dat waar het om de communicatie gaat, het vooral niet ‘meer zenden’ moet zijn. “We zijn natuurlijk wettelijk verplicht om informatie te verschaffen, het is zaak ervoor te zorgen dat die in ieder geval makkelijk toegankelijk en helder is. Daarbij moeten we goed kijken dat de informatie aansluit bij de wensen en behoeften van onze klanten. We zouden onze website kunnen laten testen door gebruikers.” Hygiënefactor Ellert Janssen herkent de indrukken van de bestuurders: “Medewerkers zien pensioen als een ‘hygiënefactor’: goed dat het er is, maar je moet er niet te veel mee bezig hoeven zijn. De premie wordt maandelijks

27 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication