19

04 25 WIJ ONDERHOUDEN OOK VAN NEDERLAND E en hotel is veel meer dan een plek om te slapen. Het interieur bepaalt de eerste indruk, het comfort de totale beleving. Dat vraagt om vakmanschap, zeker als bestaande panden een frisse, eigentijdse uitstraling moeten krijgen. Precies daarin blinkt Pleijsier Hotelrenovatie uit: het bedrijf geeft hotels nieuw leven met slimme, duurzame en stijlvolle renovaties. Toeval Het begon dertig jaar geleden eigenlijk bij toeval, vertelt directeur Jan Pleijsier. “Met Palet Vastgoedonderhoud deden we al jarenlang schilderwerk voor hotels. Op een gegeven moment kwam daar door de overname van een bouwbedrijf, het verbouwen en toekomstbestendig maken bij. Dat bleek een schot in de roos. We houden van de dynamiek in de hotelwereld en weten goed in te spelen op de behoeften van hotelier en gast. Vanuit die gedachte hebben wij hiervoor een speciale discipline opgericht: Pleijsier Hotelrenovatie.” Van Kurhaus tot The Grand Hotel na hotel volgde, het ene project nog prestigieuzer dan het andere. Denk aan De L’Europe (het enige hotel in de Benelux met drie Michelin sleutels), The Grand in Amsterdam en het Kurhaus in Scheveningen. “We werken door heel Nederland,” vult dochter Kirsten Pleijsier aan. “Gemiddeld realiseren we vijf grote renovatieprojecten per jaar.” Jan glimlacht: “Het Victoria Hotel, pal tegenover het Centraal Station in Amsterdam was zo’n krent in de pap. Anderhalf jaar hebben we gewerkt aan de gevelrenovatie van het hotel, waarbij we de façade hebben teruggebracht naar de originele Bentheimer-kleuren. Een pittige klus maar met een prachtig resultaat.” Onzichtbaar zijn De jarenlange ervaring in de bouw- en onderhoudssector geeft Pleijsier Hotelrenovatie een flinke voorsprong op de concurrentie. Daarbij komt dat het alle disciplines onder één dak biedt. Jan: “We hebben het hele proces van A tot Z in eigen huis. Waar anderen op zoek moeten naar uitvoerende partijen, werken wij met een vast team vakmensen die precies weten wat er nodig is. In de hotelwereld draait het om onzichtbaar zijn, goed communiceren – ook in het Engels – en slim plannen zodat gasten zo min mogelijk merken van de werkzaamheden.” Relaties warm houden Met hun jarenlange ervaring en een scherp oog voor detail kijkt het familiebedrijf vol vertrouwen naar de toekomst. Kirsten: “Het kost tijd en energie om bij een opdrachtgever aan boord te komen. Daarna draait het om aandacht: persoonlijk contact, snel schakelen en kwaliteit leveren. Wij zijn geen eendagsvlieg en streven naar langdurige relaties met onze opdrachtgevers. Daar staan we voor, elke dag weer!” Kijk voor meer informatie op pleijsierhotelrenovatie.nl Hotel De L’Europe ONDERHOUDNL 19

20 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication