8

ALGEMENE LEDENVERGADERING 04 25 Voor het laatst samen als voorzitter en directeur op het podium Penningmeester Joep Burghouts over de financiën Focus op dienstverlening • Afwegingskader ontwikkeld voor projectprioritering en lobbystandpunten. • Arbeidsmarktcampagnes gebundeld tot één campagne onder ‘Wij onderhouden van Nederland’. • AI-tool ontwikkeld die het zoeken naar informatie op onderhoudnl.nl 24/7 sneller en efficiënter maakt. • Producten waar weinig vraag naar is, vervallen. stappen die inmiddels zijn gezet. Extern begeleider Dorien van der Heijden en directeur Okke Spruijt namen de leden mee langs de voortgang op de vier pijlers: versterken van de ledenbinding, focus op dienstverlening, effectiever samenwerken en een even wichtiger contributiemodel. Effectiever samenwerken • Sectorvoorzitters en hoofdbestuur spreken elkaar vaker fysiek. • Regelmatig overleg tussen sector-, regio-, en beleidsmanagers. • Werkgeversdelegatie voor de cao vernieuwd en verbreed. • Projecten worden zoveel mogelijk gebundeld, zoals zes BTH-aanvragen in één wervingsproject. • Sectorevents staan open voor leden uit andere sectoren. OnderhoudNL-lid Juriën Leertouwer: “Veel thema’s zijn generiek, dat vraagt om verbreding en meer onderlinge samenwerking. Goed dus dat we van onze eilanden afstappen, want verbinding en gemeenschappelijkheid zijn de toekomst!” Cao-akkoord: 3 jaar rust Als voorzitter van de onderhandelingsdelegatie voor de nieuwe cao gaf Rob Hagemans een toelichting op het onderhandelingsresultaat dat op 10 november met de vakbonden is bereikt. “We hebben vooraf goede gesprekken gevoerd met FNV, CNV en LBV. Dat zorgde voor een solide basis voor constructieve onderhandelingen. Het resultaat is een akkoord met een maximale automatische prijscompensatie en een ondergrens. 8 ONDERHOUDNL

9 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication