38

38 kreeg het landgoed de naam ’Princepeel’. In 1864 werd het publiekelijk verkocht. Het is sindsdien altijd door haar pachters en eigenaren beheerd, bewerkt en bewoond. Daardoor is het vrijwel intact gebleven. Huize Princepeel, het landhuis op het landgoed, is gebouwd in 1870. er aan fysieke infrastructuur ligt, lijkt voldoende. Misschien dat er op punten verbetering plaats moet vinden. Belangrijker is het voorrang te geven aan het ontsluiten van informatie over dat landschap en zijn cultuur- en natuurhistorische hoogtepunten. Veel van wat daarover aan interessants te vertellen valt, wordt nu niet of te weinig verteld. Op internet is het nodige te vinden maar ‘in het veld’, ter plaatse van de locaties, kan de informatievoorziening beter en vernieuwender. Er is ook behoefte aan enkele locaties waar je informatievoorziening zou kunnen concentreren en combineren met andere museale diensten. Zo zoekt Stichting Sporen van de Oorlog al decennialang naar een waardig en permanent museaal onderkomen waar ze het verhaal van de Peel-Raamstelling en de Slag om Mill kan vertellen. Ook kasteel Aldendriel is genoemd als mogelijke locatie voor een regionaal cultuur- en natuurhistorisch informatiecentrum. Momenteel exploiteren de gebroeders Smits op het ruim 540 ha tellende landgoed een akkerbouwbedrijf en een biologisch varkensbedrijf. De gebroeders Smits zijn bezig met de realisatie van een Golf & Country Club op het landgoed. Ze doen dat samen met de gebroeders Jacq en Wil Koch. De bedoeling is een golfcomplex op te zetten, dat uniek is in zijn soort. Ruim 130 ha groot en bovenal toegankelijk voor een breed publiek, dat op een sportieve • Communicatie en promotie Stel dat Mill en Sint Hubert er klaar voor is. Dat de gemeente hard op weg is inderdaad die bijzondere vakantiebestemming te worden die zij wil zijn. Dan wordt het toch echt tijd om de ‘wereld’ te laten weten wat zij in huis heeft, en waarom zij anders en aantrekkelijker is dan de concurrentie. Dan komt het aan op een eff ectieve communicatiestrategie, die erin slaagt de regio op de juiste wijze te profi leren (oneerbiedig gezegd: ‘smoel te geven’) en te positioneren. Maar ook voordat het zover is, is er het nodige te doen op communicatief gebied. In hoofdstuk 5. Organisatie en communicatie gaan we daar nader op in. Het Groene Woud Laat je inspireren door Coöperatie Het Groene Woud De Coöperatie is een interessante partner voor alle bedrijven die zich verbonden voelen met Nationaal Landschap Het Groene Woud. De aangesloten bedrijven profiteren van de marketing-, promotie en salesinspanningen van de coöperatie. Ook biedt de coöperatie de aangesloten leden mogelijkheden nieuwe activiteiten op te starten. Het Groene Woud staat voor kwaliteit, is streekgebonden, draagt bij aan de versterking en instandhouding van omgevingswaarden en stimuleert de regionale economie. Dat alles geldt dus ook voor de

39 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication