96

96 - Marechaussee Museum van een kunstmarkt plaats met ruim 60 kramen; bovendien waren alle galeries in het stadje open. Een uitstekende combinatie, die wat Derkse betreft, helemaal de weg wijst hoe de promotie van Buren moet worden aangepakt. Hij vond in elk geval de plaatselijke horeca achter zich. En ook de warme publieke belangstelling maakte duidelijk dat het waarschijnlijk niet bij deze eerste editie zal blijven. Project: website voor toeristisch Buren actualiseren Informatie digitaal beschikbaar Er is veel te zeggen voor een aparte, onafh ankelijke, maar wel door de gemeente gefaciliteerde website waarop alle cultuurhistorische en toeristisch-recreatieve informatie over Buren beschikbaar is: informatie over wandel-, fi ets- en vaarroutes, over monumenten en andere historische elementen, historische informatie in woord en beeld (zoals die nu nog – ongedigitaliseerd – in het bezit is van de heemkundevereniging Pasqualini). Informatie over alle evenementen die in Buren plaatsvinden, compleet met foto’s en ooggetuigenverslagen. En een verhalenbank niet te vergeten, waarin plaats is voor verhalen over Buren, over de Oranjes, over het kasteel, de historie van de streek enzovoort; informatie die afk omstig is uit alle mogelijke bronnen. Maar ook informatie over de diverse projecten en de vorderingen die daarin gemaakt worden. Verder nieuws en actualiteiten. Aangevuld met geluids- en videofragmenten enzovoort. Siteconcept Dit project zou een siteconcept (plan voor opzet, invulling en actualisering) van de website kunnen behelzen, dat onderzoekt aan welke informatie behoeft e is en hoe die inhoudelijk gepresenteerd zou moeten worden. Het spreekt vanzelf dat deze website een belangrijke rol zal gaan spelen in de algehele communicatie en publiciteit over toeristisch-recreatief Buren.

97 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication