15

Madelon: “We hebben ieder een eigen taak en lopen elkaar niet in de weg maar vullen elkaar wel goed aan. Het is druk, maar in het voorbijgaan hebben we aan een half woord genoeg om even wat door te geven of iets onder de aandacht te brengen. Thuis bespreken we ook onder het eten nog wel eens wat, maar dan sluiten we het af.” Als mede-oprichter is Erwin al vanaf het begin betrokken bij All Ears. Samen met Erik van Wijngaarden begon hij in 1992 de winkel in Goes en nu, in Zierikzee, voelt het toch als ‘een eigen toko’ waarin hij heel vrij beslissingen kan nemen en zijn werk kan doen. Met Erik deelt hij de ‘warme blik’ over hoe goede hoorzorg moet zijn en het belang daarin van breed opgeleide en vakkundige audiciens die écht het verschil maken. Madelon werkt ook al 12,5 jaar bij All Ears. Ze was de reddende engel toen er vervanging werd gezocht voor een langdurig zieke medewerker en is nooit meer weggegaan. Veel klanten geven aan het prettig te vinden in de winkel steeds dezelfde gezichten te zien. Door de jaren heen is met een aantal een band ontstaan en dat wordt aan beide kanten gewaardeerd. Madelon herkent de stem van klanten aan de telefoon al voordat ze hun naam hebben gezegd en ook Erwin is op de hoogte van alle persoonlijke verhalen. Dat is niet vreemd als je bedenkt dat sommige klanten inmiddels al ruim 20 jaar voor hun hoortoestellen bij All Ears komen. Het is ook prettig als de audicien de omstandigheden van de klant kent, zo begrijpt hij ook direct wáár en waarom er actie moet worden ondernomen. Erwin: “Mijn oudste klant is 105 jaar oud en komt voor zijn afspraak om 9 uur ‘s morgens met zijn rollator aangelopen. De jongste was zes weken oud en lag in de Maxi Cosy...” Als je werkt met zoveel verschillende leeftijden met zoveel verschillende achtergronden en zoveel verschillende gehoorproblemen, dan zijn brede vakkennis, ervaring, mensenkennis en invoelend vermogen essentieel. Het werken met jonge kinderen vraagt van de audicien extra deskundigheid. Erwin: “Het is een andere tak van sport.” Maar of het gaat om het aanmeten van hoortoestellen of zwemdopjes, ze gaan altijd blij de deur uit.” Dat merkt ook Madelon als er weer een nieuwe afspraak wordt gemaakt: ‘Die meneer van de vorige keer, is die er wel? Want die gaat zo leuk met de kinderen om.’ Erwin: “Tijd en aandacht. Dat is de basis om voor iedereen de juiste oplossing te vinden. Daar staan we voor bij All Ears en de mensen merken dat. Het audiciensvak is een boeiend vak waarin je met mensen werkt en met techniek die steeds verder gaat. Als audicien moet je op de hoogte blijven van al die ontwikkelingen die nieuwe handvatten bieden om met je klant steeds een stap vooruit te kunnen maken.” Ook Madelon is heel tevreden met haar werk en de plezierige klantcontacten. “Zo als team functioneren is voor alle partijen heel prettig en dat houden we graag zo.” “We hebben ieder een eigen taak en lopen elkaar niet in de weg“ All Ears Special 15

16 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication