44

Competentie thermometer lata ASSESMENT VOOR HET ONDERWIJS De Competentie Thermometer is een assessment dat leraren doorlopen om zo objectief mogelijk te bepalen over welke kwaliteiten en talenten zij beschikken als leraar. Vaak is dat in verband met persoonlijke ontwikkelingsvraagstukken (reflectie), maar het kan ook ingezet worden voor selectiedoeleinden (beoordeling). Brengt de vakbekwaamheid en ontwikkelingsmogelijkheden in kaart van leraren in het PO, VO en MBO De Competentie Thermometer is een uniek onderwijsassessment gericht op de ontwikkeling van de kwaliteiten en ontwikkelingsmogelijkheden van leraren in het PO, VO en MBO (denk o.a. aan de functiemix) en geeft een heel concreet beeld over de competenties van de leraren met daarbij concrete punten en ontwikkeltips. Uitwerking van de zeven SBL competenties staat centraal. De Competentie Thermometer is ontwikkeld conform de richtlijnen van de ‘Algemene standaard testgebruik’ van het Nederland Instituut voor Psychologen (NIP) en de Commissie Testaangelegenheden (COTAN). 1 2 Competenties Interpersoonlijk competent Pedagogisch competent Vakinhoudelijk en didactisch competent Organisatorisch competent Samenwerken met collega’s 3 4 5 6 7 Bronteksten: ctmeter.nl Samenwerken met de omgeving Reflectie en Ontwikkeling 40

45 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication