25

Nieuwbouw Henk Scholten Volvo / Nijmegen moet van A tot Z kloppen. Dat onze opdrachtgevers mogen rekenen op het eindresultaat wat zij in gedachten hebben staat voor ons buiten kijf. Maar het procesmatige eromheen is eveneens van essentieel belang. Wij hebben ons daar de afgelopen jaren bedrijfsbreed, zowel extern (de klant) als intern (de mens binnen onze organisatie) enorm op gefocust. Klantwaardering maakt daar een belangrijk onderdeel van uit. Hier zijn we ons heel bewust van.” Hein en Guus Kuijpers vervolgt: “Dikwijls ontbreekt het in de praktijk aan gezamenlijke taal die het eenvoudiger maakt om elkaar aan te spreken omtrent veiligheidszaken en open te staan voor elkaars feedback. Wij zijn daarom aan de slag gegaan met een nieuw concept vanuit Bouwend Nederland; ‘Hein en Guus’ (www.veiligmethein.nl). De kracht ervan zit hem in het gegeven dat mensen anders gaan kijken naar hun eigen gedrag en dat van hun collega’s. Hierdoor ontstaan open gesprekken, die bij iedereen – van directie tot de werkvloer – tot nieuwe inzichten leiden. Deze inzichten zorgen ervoor dat mensen in de praktijk sneller hun verantwoordelijkheid nemen waardoor een meer plezierige veiligheidscultuur ontstaat, die uiteindelijk leidt tot blijvende verbetering. Het is een wisselwerking die een groot verschil maakt tussen Bouwen in Gelderland 25 één taal omtrent veiligheidszaken

26 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication