3 Waar werken we naar toe Roermond is een aantrekkelijke en ondernemende stad. De druk op de beschikbare infrastructuur is weliswaar afgenomen in 2020, maar de verwachting is dat deze na de crisis weer onverminderd hoog ligt. Ervaringen uit eerdere crisissen laten zien dat mobiliteit zich nadien versneld herstelt. De ligging van de Maasplassen én de Designer Outlet Roermond zullen naar verwachting Roermond weer doen groeien naar de drukste niet-toeristische trekker van Nederland. Doelstellingen Roermond Bereikbaar Per jaar, per aanpak 700 800 100 200 300 400 500 600 0 2019 2020 Bezoekersaanpak doel 2021 2022 Forenzenaanpak doel 750 Onze ambities Het programma Roermond Bereikbaar loopt tot en met 2021. Aangezien het ontwikkelen van nieuwe aanpakken en producten tijd nodig heeft en het effect op langere termijn zichtbaar is, is de einddatum van het behalen ervan gesteld op het jaar 2022. Elk jaar meten we de voortgang waarbij we op basis van onderzoek en ervaring ervan uitgaan dat de groei exponentieel toeneemt. 550 300 150 55 75 110 220 Bezoekersbenadering: 750 minder autobewegingen op de N280 per etmaal minder op Topdagen*. Werkgeversbenadering: 550 minder autobewegingen op de N280 per etmaal minder in de spits. Hinderaanpak: geen extra autobewegingen op de N280 tijdens werkzaamheden op de A73 en de N280. * Een Topdag is een weekenddag of feestdag (in Nederland en/of Duitsland), in totaal zijn er 140 Topdagen per jaar.