9 Voor de Fietszomer plaatsten we tijdelijk extra fietsenstallingen in de binnenstad om de fietser ruimte te geven. Want juist bij het parkeren van de fiets komen mensen dicht bij elkaar. Gelijktijdig heeft de gemeente binnenstad straten benoemd tot fietsstraat, waarbij de auto te gast is. Middels communicatie verleidden we bezoekers om de auto te laten staan en met de fiets naar de binnenstad te komen. De Fietszomer leverde 6,5 extra automijdingen op Topdagen op. De Fietszomer heeft maar een heel klein blijvend effect in het fietsgebruik. Uit de resultaten blijkt wel dat de Fietszomer voor een positieve beleving van fietsen naar de binnenstad heeft gezorgd. Benieuwd naar de complete evaluatie? Lees dan meer over de evaluatie Fietszomer Resultaat: De Fietszomer leverde 6,5 extra automijdingen op Topdagen op. Enkele feitjes • 6.900 bezoekers maakten gebruik van de tijdelijke fietsenstallingen. • 11% is dankzij de campagne met de fiets gekomen i.p.v. met de auto. • 2% blijft voortaan met de fiets komen.