16

ROOMPOT EIGENARENSERVICE "WIJ STAAN VOOR U KLAAR!" Roompot Eigenarenservice is het eerste aanspreekpunt voor eigenaren van vakantiewoningen op Roompot vakantieparken, op welk gebied dan ook. Of u nu vragen heeft over verhuur, onderhoud, beheer, aanschaffen van nieuwe meubels of parkfaciliteiten, de Eigenarenservice helpt en ondersteunt de eigenaar en zorgt voor het antwoord. De eerste keer dat u met hen te maken krijgt, is wanneer u een vakantiewoning koopt op een Roompot park. "Na het gesprek met de makelaar, komen wij aan tafel”, licht Jan Everaers, manager Eigenarenservice, toe. “We maken kennis en leggen uit wat we allemaal voor de eigenaar kunnen doen, welke overeenkomsten hiervoor beschikbaar zijn en welke keuzemogelijkheden de eigenaar heeft. Per park en per type woning zijn de keuzes verschillend.” Beheer “Je kunt ons vergelijken met de gemeente van een vakantiepark”, gaat Jan verder. “We zorgen voor aanleg en onderhoud van wegen, verlichting, wateren groenvoorziening, beveiliging en afvalverwerking. Een eigenaar hoeft zich hier allemaal niet druk over te maken. Wij regelen alles. Deze afspraken over het parkbeheer en een aantal regels leggen we vast in een beheerovereenkomst.” Verhuur Als eigenaar heb je in de meeste gevallen de keuze om de vakantiewoning alleen voor eigen gebruik in te zetten, óf te kiezen voor gedeeltelijke of volledige verhuur. “De meeste nieuwe eigenaren kiezen voor verhuur. Het is soms wel even wennen dat er andere mensen in je woning komen verblijven. Wie zouden het zijn en houden ze alles wel netjes en heel? Maar het professionele parkbeheer van Roompot ter plaatse houdt dit allemaal in de gaten. Wij zorgen goed voor het eigendom van de eigenaren. Dat is in ieders belang. Zowel van ons, onze gasten als de eigenaren”, aldus Jan. De analisten van de afdeling Revenuemanagement van Roompot Vakanties zorgen er op hun beurt voor, door middel van een hypermodern systeem, dat de vakantiewoningen tegen een optimale prijs worden aangeboden. De huurprijzen worden dagelijks aangepast op de vraag vanuit de markt. Door het doorvoeren van zowel prijsverhogingen als -verlagingen wordt continue gewerkt aan het optimaliseren van het rendement van de eigenaar. Een veel gehoorde vraag bij de Eigenarenservice is hoe de verhuuropbrengsten verdeeld worden over de verschillende woningen. “Iedere eigenaar ontvangt de verhuuropbrengsten van zijn eigen vakantiewoning. Het reserveringssysteem verdeelt de boekingen binnen een type naar de beschikbaarheid van de woningen, zodat gelijke vakantiewoningen ook zoveel mogelijk gelijke verhuuropbrengsten genereren”, geeft Jan aan. “Uiteraard kunnen gasten wel een voorkeur opgeven voor een bepaalde woning, bijvoorbeeld als een interieur ze meer aanspreekt. Dat kan de verhuuropbrengsten verhogen.” 16

17 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication