20

Onze mensen O SAMEN GROEIEN ALS MEDEWERKER nze mensen maken het verschil. Daarom is ons hoogste doel dat zij duurzaam groeien en zich op hun plek voelen. In 2018 mochten we ons ‘Beste Werkgever***’ noemen. We werden bovendien door de Hillenraad SUB40 verkozen tot een van de tien meest aantrekkelijke werkgevers voor jonge mensen in de tuinbouwsector. PERSOONLIJKE GROEI Wij geloven dat mensen tot bloei komen als ze in hun kracht staan. We zijn een lerende organisatie, die haar medewerkers stimuleert en ondersteunt om persoonlijk te groeien. In 2018 hebben weer heel veel collega’s een workshop, training of cursus gevolgd via onze Plantify Academy. Met als hoogtepunten ons vijfde Programma Persoonlijk Leiderschap, het tweede Talent Development Programma voor twaalf jonge medewerkers en het Programma Persoonlijke Groei dat dit jaar is gestart. Ook hebben we een traineeship ontwikkeld waarin twee universitair geschoolde trainees begonnen zijn aan een tweejarig leertraject. VITALITEIT Om de vitaliteit van onze mensen te vergroten en verzuim te voorkomen, hebben we verzuim als expertise georganiseerd binnen de hr-organisatie. Het verzuim is gedaald van 4,12 procent naar 2,61 procent. In 2018 heeft 70 procent van de collega’s deelgeno20 DIVERSITEIT Wij geloven in diversiteit: verschillen maken ons bedrijf mooier. Of het nu gaat om gender, leeftijd, ervaring, nationaliteit of karakter. In dit kader heeft inmiddels de meerderheid van onze medewerkers een ‘kleurenprofiel-analyse’ gemaakt en deze besproken tijdens teamcoachsessies. We tellen maar liefst elf nationaliteiten. Daarnaast zetten we actief mensen uit sociale werkplaatsen in om hiermee iedereen de kans te geven om verschil te maken. IN/UITSTROOM & DOORSTROOM Wij hebben een duidelijke visie en investeren en geloven in onze mensen. Dat trekt ambitieuze en ondernemende medewerkers. We merken dat onze aantrekkingskracht in de arbeidsmarkt duidelijk is toegenomen. In 2018 hebben we veel nieuwe collega’s mogen verwelkomen. En dan wordt één ding heel belangrijk: dat iedereen onze familiecultuur omarmt, ons bedrijf begrijpt en onze missie kan uitdragen. men aan een preventief medisch onderzoek. Vanuit dit onderzoek zijn initiatieven gestart als STOPtober, de workshop Food & You en Alpe d’HuZes.

21 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication