Onze kwekers W e werken nauw samen met de beste kwekers en veredelaars ter wereld. Door intensief samen te werken, en door in te zetten op langdurige relaties, creëren we een duurzame keten en een onderscheidend assortiment voor onze klanten. STRATEGISCHE SOURCING Een breed en duurzaam assortiment kan alleen worden aangeboden in nauwe samenwerking met leveranciers. In 2018 hebben we onze samenwerking met onze top 100 van kwekers verder geïntensiveerd en langetermijnafspraken gemaakt. Dankzij ons inkoopvolume kunnen onze klanten profiteren van een hoogwaardig assortiment tegen scherpe prijzen. Daarnaast geloven we in het toenemende belang van ‘local for local’ en zetten daarom in op verdere internationalisering van ons aanbod. “ 36 SAMEN CREËREN WIJ EEN ONDERSCHEIDEND ASSORTIMENT DUURZAAM INKOOPBELEID Eind 2018 hebben we ons duurzaam inkoopbeleid verder gespecificeerd. Hierbij zijn vier thema’s leidend voor de komende jaren: Stimuleren integrated pest management Reductie plasticgebruik in de keten Reductie CO2 Arbeidsomstandigheden in de keten SELFBILLING FINANCE In 2018 zijn we live gegaan met selfbilling. Met deze service neemt Royal Lemkes de administratieve last van het factureren uit handen van de leveranciers. Deze vorm van samenwerken bespaart zowel de leverancier als Royal Lemkes veel tijd, en sluit mooi aan bij het eerder geïntroduceerde Supply Chain Finance. Bij Kwekerij Wouters geloven wij al jaren in het bouwen aan langdurige relaties, met als doel om samen te groeien. Transparant, professioneel, betrouwbaar en samenwerken: dat is waar onze relatie met Royal Lemkes voor staat. Samen op zoek naar duurzame, nieuwe producten en verpakkingen om zo de consument te blijven verrassen. Wij zijn er dan ook trots op om al jarenlang leverancier van Royal Lemkes te zijn. ” René Wouters Kwekerij Wouters